• Viffy

Är det farligt att bada i pool?

Vi har en sån uppblåsbar pool hemma som vi kan bada i och idag badade jag för första gången. Men sedan slog det mej att man kanske inte ska bada så nära bf (8 dagar kvar). Vattnet har stått 2 dagar så det har inte stått så länge, men är det nån som vet om jag bör oroa mej?

//Lycklig mamma till Cindy och lilltjejen i magen
  • Svar på tråden Är det farligt att bada i pool?
  • Viffy

någon Ledsen

• Tillififf

Det gör inget om du badar...det är när vattnet har gått som man ska avstå för infektionsrisken 

~ * Mamma till världens finaste Nea * ~
  • jakthustru

du ska helst inte bada, i denna värmen växer bakterier jättefort i oklorat vatten, ta en dusch istället, eller bara i nyupptappat vatten. (jobbar själv på badhus) och vatten utan klor är en bakteriebomb (tex måste vi stänga hela anläggningen om något av våra vattenprover visar på noll promille klor...

• Viffy

Usch, att jag inte tänkte på detta INNAN jag badade. Då hade jag sluppit oroa mej Ledsen

• Tingilya

Min bm sa att det inte va nån fara att bada så länge inte vattnet gått. Det borde ju gälla sjöar,hav och pooler även om vattenet e 2 dagar "gammalt"?

• Mamma t Twins

Oroa dig inte!
    Om vattnet har gått skall du inte bada.

Jag badar varenda dag, flera gånger. *Varmt ju!!*
    Iofs är det fullständigt kontrollerat klor-behandlat vatten, men det tror jag inte gör någon skillnad.
    Dåligt vatten luktar ju... Dåligt...

Plaska på, men byt vattnet emellanåt!
    Eller testa en vattenslang?!...

• jakthustru

jag tror inte du ska vara orolig för att du badat någongång, men jag hade inte gjort det. Det är inte dina familjemedlemmar som har de värsta bakterierna (förutom anal-bakterier som kan vara riktigt farliga att få i sig (inte bara om vattnet gått, men i slemhinnor och munnen osv) tänk på alla insekter var de har befunnit sig, och fågel bajs, du ser inte alltid om där varit en fågel som släppt lite...

Vill inte skrämma upp dig men jag hade varit avhållsam i det "utsatta" läget som du är i...

• jakthustru

mamma till twins: Det gör jättestor skillnad, är det klorat vatten är det cirkulerande vatten, vilket innebär ytterligare rening...

Svar på tråden Är det farligt att bada i pool?