• Lavendel

Skavsår i halsen av att kräkas?

Efter att ha mått illa i går kväll har jag ont i halsen. Det känns lite hela tiden och mer när jag sväljer. Kan man få skavsår i halsen av att kräkas? Jag har inte kräkts mycket och aldrig känt så här förut.
    Det är lite irriterande. Det känns som att glass skulle lindra, men jag mår illa av sötsaker

• Svar på tråden Skavsår i halsen av att kräkas?
  • Karobe

Maginnehåll är ju rätt frätande så visst tusan kan man få ont i halsen av att kräkas. I magen har du ju rätt så duktigt med saltsyra som ska spjälka maten, när den hamnar i halsen så blir halsen ganska så ledsen... det går över efter ett tag.

• Lavendel

Halsbränna hade jag under förra graviditeten så det räckte och blev över. Denna gången är det inte det!

• Lady Namárië

Stackars dig!

Magsyran är ju ganska skarp, så den kan irritera slemhinnan i halsen. Har du provat om Gaviscon eller Novalucol kan lindra lite? (De är ju iofs till för att minska magsyran så att man inte får halsbränna, men de kanske kan lindra på vägen ner?)

• Lavendel

Jag har provat med Novalucol, men det är fortfarande skavigt på vägen ner. Jag får låta bli grovt bröd och äta banan istället. Knäckebröd är nog inte heller så bra...

Svar på tråden Skavsår i halsen av att kräkas?