• mammamuk

vad ska man äta i kväll

vad ska ni äta ikväll.jag vet inte vad jag ska laga för något

• Svar på tråden vad ska man äta i kväll
  • Lusthan

Vad jag ska äta ikväll vet jag inte, men igårkväll åt jag kycklingsallad. Det var mummigt, lätt att göra och kall mat som är lätt att äta i värmen.

• Tyche

Jag funderar på att göra en kyckling och broccolipaj... men det återstår att se.

Mama Didn't Raise No Fool
  • luvliness

Jag ska gora en gratang typ..Skar flaskfile i skivor, krydda med salt&peppar o steker, lagger i en from och brer lite dijon senap over varje skiva. Steker sen lok&skinka, haller pa krossade tomater&creme fraiche, krydda med salt&peppar och haller over flaskfilen. Pa med ost och in i ugnen till osten fatt fin farg. Serveras med ris och sallad!!

It's Only A Moment In Time....
  • 4barns mamma

ska till att flytta till nästa vecka så allt börjar bli nerpackat... så tips om mat välkomnas..

men dött med dillsås vore sååååå smarrigt just nu...
    Jag kan göra maten om jag åker och handlar och packar upp kastrullen.. men latheten ... slår in

• emejo128

Jag har tagit ut älgkotletter och de ska grillas.

• PuhTiger

Idag har vi mulet och halvsvalt... första dagen på länge...

Då vankas det färsk pasta med sås av soltorkade tomater, vitlök, bacon och färskost med en härlig sallad till. Till dessert blir det chokladcréme med jordgubssorbet och nektarinsalsa.

Ev. får vi gäster och då tänkte jag nästan ta fram lite räkor och skala, marinera dem i en röra/salsa av mango, chili, vitlök och tomater. Sedan lägger man upp hela härligheten på en bädd av krispig sallad och serverar med vitlöksbröd... *dreglar*

Jag vill ha mat!!!

• Glans85

Vi skall äta hasselbackspotatis med fjäriljkotletter och någon brunsås =) så gött!

• mummelman

kräftor!!! äntligen!

• Superhönan

Så här på sommaren är sallad alltid gott. Jag gör en på frisé, ruccola, valnötter, cocktailtomater och chèvre ikväll. Serveras med en riktigt kraftig balsamvinegrett (stavning?)

• drdrok

Har precis klämti mig en salami-pizza

• drdrok

Risotto och kyckling med kantarellsås.

• drdrok

Soppa. Håller på med en lamm och svampsoppa.

• drdrok

grilla med grannarna nere vid sjön,
    kotletter med potatissallad

• drdrok

kassler, ris,currysås och grönsaker

Svar på tråden vad ska man äta i kväll