• Willhellmina

Kan ananas orsaka missfall?

Åker till Thailand om någon månad och kommer vara i vecka 23 då. Hade då tänkt sätta  i mig ett berg ananas. MEN!!!! Hittade ett inlägg här på fl om att ananas skulle kunna ge missfall/Sätta igång en förlossning.

Skröna eller finns det sanning i påståendet?

Bloggar och bloggar..... någon som läser???
  • Svar på tråden Kan ananas orsaka missfall?
  • medistra

skröna!

ät du ananas det finns inga som helst vetenskapliga belägg för att de påståendena skulle vara sanna

men man kanske inte ska äta FÖR mycket, men då tänker jag mest på att du kan få rejält ont i magen

• Fru Bragstad

Man säger ju att d ska kunna sätta igång förlossningen men då får man tydligen smalla i sig typ 30 ananasar (vet inte hur måga dom sägr,men MÅNGA!) efter varandra för att överhuvudtaget ha en chans me d...

• Willhellmina

Så skönt!!! Försökte leta bland gamla inlägg men alla verkade handla om att äta ananas för att starta en förlossning.  Tack snälla!!!

Bloggar och bloggar..... någon som läser???
  • mava

En barnmorska sa till mig att skulle det finnas livsmedel/frukt/grönsaker m m som orsakade missfall skulle inte kirurgiska aborter behövas.

• pirr i magen

Min kompis äter ananas hela tiden och hon ska snart föda, så ät du på. Det är gott och nyttigt.

Svar på tråden Kan ananas orsaka missfall?