• Mammatilltretroll

Var är det billigast att handla i Stockholm?

Vi bor i Stockholm och nära finns det:

WILLYS
    ICA KVANTUM
    COOP FORUM

Vi har alltid handlat på COOP men har nu hört att KVANTUM ska vara mycket billigare och bättre?
    Kött är dock nästan alltid billigast på Willys, men håller det samma kvalitet som COOP och ICA?

Var handlar ni och var är det billigast?

*~Mejas Mamma~*
  • Svar på tråden Var är det billigast att handla i Stockholm?
  • MammaFia

Synd att det inte finns Ica MAXI i närheten. De är billigast efter tester

• J M M M

Vi handlar alltid på ica Maxi. Jag tycker att det är billigare och har bättre varor.

l♥ve my b♥ys
  • Sallisen

Jag har handlat en del på Kvantum, men att de skulle vara billiga håller jag inte med om.

I Kungens kurva finns City Gross, de är ganska billiga. Ica Maxi kan vara billiga också.

Ingen butik är billigast på allt, dock!

Och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Lika C

Nä ingen butik är billigast på allt...så är det... Jag handlar olika...ibland ica kvantum (närmast) ibland willys och ibland kompletteringshandlar jag på Netto. En och annan köttfärspaket har det blivit på Hemköp också.
    I det stora hela leder inköpen hos kvantum här..

• Mälaröbo

Vi köper allt vårt kött på City Gross i Kungens Kurva.
    INGEN affär kan slå deras köttpriser!! De är billiga på allt annat också!

• rollergirl

Håller med om att City Gross verkligen är billigt på mycket! Oxfilé till kilopris på 119:- har de ofta, det har bara slagits av Netto som en gång hade oxfilé (fryst fr Sydamerika) med kilopris på 99:-. ICA Kvantum i Kungens Kurva upplever jag däremot som dyrt, inte minst på kött, utan på det mesta. Willys kan vara billigt på en del, t ex blöjor, men dyrt på annat, t ex läskedrycker. Maxi kan vara billigt på t ex kött men upplever att köttkvalitén där kan vara rätt dålig, har hört om de som fått köttfärs med maskar i därifrån och köpte en gång riktigt billigt kött därirån i bit som visade sig vara riktigt dåligt.

Så jag håller på City Gross! Håll utkik för deras enormt goda och mycket prisvärda tonfisksallad i storpack med fantastiskt kilopris (minns ej exakt kilopris bara att det var mycket billigt).

• WithoutFaith

Enligt ett test i expressen är Ica kvantum i KK nästbilligaste stället att handla på i sthlm efter ica maxi i märby gård tror jag det var

• Alle

Vi handlar på Willys, ICA Maxi och City Gross.
    Jag köper mitt kött på Maxi, de är inte alltid billigast men har däremot väldigt hög kvalitet på köttet.
    City Gross har "Allt" och är bra, sen är det bra att det finns massa andra bra affärer runt i Kungens Kurva.
    Willys har bra grönsaker och är billiga på mejerivaror.

Svar på tråden Var är det billigast att handla i Stockholm?