• Mammatilltretroll

willys vs ica kvantum vs coop forum- var handlar man billigast mat?

Var handlar man billigast?
    Vi har alltid handlat på COOP men nu fått höra att de är dyra i jämförelse med andra...

*~Mejas Mamma~*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden willys vs ica kvantum vs coop forum- var handlar man billigast mat?
  • Mickis74

Av dom där tre tycker jag man får mest för pengarna på Coop.

Jag handlar på ICA Maxi eller på ICA här på området....

• Moomin

Coop är svindyrt, Ica är okej...men jag tycker att Willys är absolut billigast

• Lillalillenspappa

Vi handlar alltid på Willys, tycker dom har bättre priser än Ica och Coop.

• Mickis74

Willys handlar jag inte på överhuvudtaget....tycker inte dom har nå bra varor som är bättre pris än Maxi.

• Pikku Enkeli

Av dessa röstade jag på WILLYS. Men ICA Maxi är billigare än WILLYS på mycket. Vi handlar nästan alltid på ICA Maxi. Coop Forum är dyrast av de tre.

• S vali s

Röstade på ICAMAXI, Coop Forum är ju svindyra i jämförelse och de Willys jag varit inne på har varit både sunkiga och i samma prisklass som IcaMaxi :-I

Den late får brått när det blir kväll
  • danitra

Här i stan fick ICA Kvantum bäst betyg i PROs undersökning.

Nån gång, på nåt sätt kommer han komma ut! Det kommer ta slut!
  • Laire

Här i stan görs det inga normala undersökningar.

Dels gör PRO en med (vad jag förstått) oviktade priser, sedan gör Samhall en där de inte går in i butiken och kollar, utan säger till föreståndaren vad de vill ha pris på, ingen konst att fuska.... (den lilla Ica-butiken som alltid vinner är en liten närbutik och ska t o m ska ha lägre priser än stora Ica, normalt är det tvärtom). Vad jag har förstått är även den undersökningen oviktad.

Dock så jämförde PRO även lågprisrodukterna, Icas Euroshopper, Lidl och Copp X-tra, då var Coop billigare än Lidl, vilket också verkar skevt...

Min signatur är på semester
  • Lalune2

Jag har jämfört kvitton med alla tre och det var faktiskt ingen större skillnad. Willys var billigare på en del varor, Coop på en del och Ica Kvantum på en del. I slutändan gjorde det ingen skillnad egentligen.

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
Svar på tråden willys vs ica kvantum vs coop forum- var handlar man billigast mat?