willys vs ica kvantum vs coop forum- var handlar man billigast mat?
Var handlar man billigast?
Vi har alltid handlat på COOP men nu fått höra att de är dyra i jämförelse med andra...
Var handlar man billigast?
Vi har alltid handlat på COOP men nu fått höra att de är dyra i jämförelse med andra...
Av dom där tre tycker jag man får mest för pengarna på Coop.
Jag handlar på ICA Maxi eller på ICA här på området....
Coop är svindyrt, Ica är okej...men jag tycker att Willys är absolut billigast
Vi handlar alltid på Willys, tycker dom har bättre priser än Ica och Coop.
Coop fick ju billigaste matkassen i pensionärernas jämförelse av alla
Willys handlar jag inte på överhuvudtaget....tycker inte dom har nå bra varor som är bättre pris än Maxi.
Av dessa röstade jag på WILLYS. Men ICA Maxi är billigare än WILLYS på mycket. Vi handlar nästan alltid på ICA Maxi. Coop Forum är dyrast av de tre.
Röstade på ICAMAXI, Coop Forum är ju svindyra i jämförelse och de Willys jag varit inne på har varit både sunkiga och i samma prisklass som IcaMaxi :-I
Här i stan fick ICA Kvantum bäst betyg i PROs undersökning.
Här i stan görs det inga normala undersökningar.
Dels gör PRO en med (vad jag förstått) oviktade priser, sedan gör Samhall en där de inte går in i butiken och kollar, utan säger till föreståndaren vad de vill ha pris på, ingen konst att fuska.... (den lilla Ica-butiken som alltid vinner är en liten närbutik och ska t o m ska ha lägre priser än stora Ica, normalt är det tvärtom). Vad jag har förstått är även den undersökningen oviktad.
Dock så jämförde PRO även lågprisrodukterna, Icas Euroshopper, Lidl och Copp X-tra, då var Coop billigare än Lidl, vilket också verkar skevt...
Jag har jämfört kvitton med alla tre och det var faktiskt ingen större skillnad. Willys var billigare på en del varor, Coop på en del och Ica Kvantum på en del. I slutändan gjorde det ingen skillnad egentligen.