• 1991

    Hur lär jag mig sluta svära??

    Jag vet inte hur det blivit så, men jag svär något fruktansvärt när jag blir arg.. det är inga "oskyldiga" ord som t.ex. fan, utan av den grövre sorten. Har jättesvårt att kontrollera min ilska när jag väl blir arg, och det gör mig ledsen på mig själv.
    Bråkade med mamma idag och sa så mycket dumheter så det finns inte, hon höjjde rösten så mycket och vägrade lyssna på vad jag försökte säga så jag blev sur och "lappade" till henne i huvudet.. inte hårt såklart, men det var nog sårande ändå.
    Sen vart jag så ledsen på mig själv så jag rusade gråtandes hem i förväg och stängde sedan in mig på mitt rum och bankade en pet-flaska i huvudet på mig själv *s*..

    Hur ska jag lära mig SLUTA svära och försöka kontrollera min ilska när jag väl blir arg?

    Har fått en härlig kombination av båda mina föräldrar.. Mammas skriker precis hela tiden + Pappa svär precis hela tiden = Jag både skriker och svär!
    Inte roligt längre. Vill inte vara så. Det är just oftast när mamma är irriterad och muttrar, svär och skriker för sig själv som jag tänder till och blir vrålarg.

  • Svar på tråden Hur lär jag mig sluta svära??
  • 1991

    Ni som är föräldrar, försök att inte bråka/skrika/svära inför era barn.. då slutar dem antagligen som jag.

  • USA111

    Ja blitt kristen nu så svårt sluta svära det sittre liksom i man måste lära sig säga bananskit istället

Svar på tråden Hur lär jag mig sluta svära??