• Lady81

Behöver snabba svar! Bra förskolor i centrala Uppsala???

ska börja söka förskoleplats åt lillkillen mitt i stan, eftersom vi snart ska flytta. någon som vet ett bra kommunalt eller kooperatift mitt i eller gåavstånd från centrala stan?? vore JÄTTE tacksam för svar snarast möjligt..

• Svar på tråden Behöver snabba svar! Bra förskolor i centrala Uppsala???
  • Maria och Magnus

Vi är i precis samma situation. Har hört i andra hand att Sörgårdens förskola är bra, samt något av daghemmen vid Samariterhemmets sjukhus också är OK. Själva funderar vi på Höganäs. Någon som har barn på dagis redan som vet mer?

• helleappel

Jag har hört att Gudruns förskola skall vara bra. Sen om man har den turen att man får den plats som man har sökt, återstår ju att se.

Vi sökte till 4 st olika förskolor, men fick inte plats på någon. Eftersom kommunen resonerade så att alla 05: or som bor i mitt område placeras i samma förskola. Så vi hamnar på Backens förskola i Svartbäcken, fastän vi bor ca 30-45 min promenad därifrån.

• Stiina

Höganäs - där jopbbar jag . Eller Botulv - våran "syskonförskola".

• Stiina

jobbar gör jag ju Trevlig personal!

• Jambosana

Sörgården är sådär har jag hört. Slitet och inte så uppdaetrad pesonbal. Bäst rykte har föregående talare... Höganäs! Uppsala Montessori, Gudruns, Kims, Heming, Plantan - alla de är är bra har jag hört.

Tyvärr lär man nog vara tacksam för det man får, typ barack i Svartbäcken eller Glunten. Nästan ingen jag känner fick NÅGOT av de 4 alternativ man önskat sig...

• Johanna 83

Hejsan! Vi bor utanför uppsala och skulle inte heller ha fått plats på nått av de tre alternativ jag hade valt till dottern. Men jag vägrade att tacka ja till en plats i stan utan sa att jag väntar tills det finns en här ute i Länna. Jag ska plugga på distans och har inget körkort och om jag skulle ha tagit en plats på dagis i stan så hade jag fått åka buss typ hela dagen och inte hunnit plugga.Efter en månad så ringde de och sa att nu fanns det plats i Länna. Tror att de försökte placera ut oss på andra dagis i första hand för att se om de kunde spara in några platser här ute. Kanske blev lite rörigt inlägg. Och inte svarade jag nåt heller om dina frågor.

• Lady81

men som jag sett så finns det mest kommunala förskolor, inte så många kooperativa?

• Lady81

en till fråga den är kanske dum, men jag har ingen aning hur det funkar... vad är det för blanketter man behöver fylla i? och ska alla skickas bara till kommunen eller ska något skickas till själva förskolan oxå? =)

• Lady81

okey, thanx!! har nu skickat in och hoppas på att guldklimpen min ska få sig en plats, vore sååååå skönt om man kunde få mitt i stan! men man får väll vara glad om det är någolunda gåavstånd så man inte behöver ta bilen för det..

Svar på tråden Behöver snabba svar! Bra förskolor i centrala Uppsala???