40-tals frisyr
I september ska jag på bröllop. Har köpt en klänning och ett par skor som går lite i 40-tals stil, vill gärna spinna vidare på det och göra nån cool frisyr!
Men hur sjutton såg man ut i håret på 40-talet?
PLEASE HELP!
I september ska jag på bröllop. Har köpt en klänning och ett par skor som går lite i 40-tals stil, vill gärna spinna vidare på det och göra nån cool frisyr!
Men hur sjutton såg man ut i håret på 40-talet?
PLEASE HELP!
kanske två flätor i kors över huvet?
Funkar en svinrygg ? Eller upptopperat bak och ett hårband med utsvängda sidor vid öronen (förstår du ??)
Yepp, klart du ska ha en blomma - kanske samma färg som klänningen ?
Förvisso USA men ändå...
www.dancerguy.com/LindyClothes/WomensHair.html
www.tintagel.nu/1943/frisyrer.htm
Ts , gå till frisören , det bör dom väl kunna . Välj ut ett par bilder (sök på tex google ) skriv ut och prata med dom om det är genomförbart (vilket det borde vara
)
Läggningsvätskor!!!
Ta en cerisefärgad eller tuggumin-rosa blomma och matcha läppstift.. eller båda i rött !!
I senaste numret av Plaza Kvinna har dom en frisyrguide och där finns det beskrivet hur man gör en frisyr som jag tycker är väldigt 40-talig.
www.plazakvinna.com/bladdra.asp&um=bladdra
Hårband och utåtlockar är väldigt 50-tal, inte 40-tal.
Jag skulle tipsa om att lägga upp håret på spolar så du får fina vågor. Det ska vara ordnat och blankt. Sedan sätter du upp lugg och sidohår med kammar så det blir som små valkar och låter det lockiga hänga bakåt. Det är mycket 40-tal. Tänk Jessica Rabbit.
Hårnät i nacken är super-40-tal men kanske lite too much.