• Saselana

Byxor och heldräkter med öppning baktill

Har hittat jättefina och mysiga stickade byxor (leggings),

www.eggbysusanlazar.com/leggings.html (klicka på byxorna)

Men måste fråga om ngn har erfarenhet av dessa som kan knäppas upp i baken. Är det ngn praktisk nytta? Är det om det är kallt man ska ha kvar byxbenen men så att man kan byta blöjan eller vad? Har även sett heldräkter som öppnas i baken. Är de lätta att använda?

• Svar på tråden Byxor och heldräkter med öppning baktill
  • symaskinen

Dom var ju jättefina!

Nej jag tror inte det är någon större nytta med dom. Min erfarenhet av knappar längs ben och i baken är den att barnen är VÄLDIGT rörliga och sparkiga när man ska byta, så det är lättare att ta av hela byxan än att försöka knäppa dom !

• Vannis

Min mamma tyckte det var praktiskt att pyjamasarna hade lucka på baken förr. Då sov man ju på mage mest, och det var enkelt att kolla blöjan. Då var ju inte blöjorna så bra, och behövde kollas oftare.

• mickz

Kanske e för dem som kör me EC??

• Jade

Jag tycker det är fullständigt opraktiskt. Fick en pyjamas med lucka bak när dottern var rätt ny, men den hamnade snabbt längst ner i lådan.

• Saselana

Man kanske bara inte ska använda luckan på byxorna, ha dom som vanliga byxor då. Dom är ju så fina! Men heldräkt är det ju svårt att låta bli? Hur får man på en heldräkt med öppning på rygg och bak men inte ben?

• mickz
    Saselana skrev 2006-07-28 22:35:41 följande:
    Vad är EC?
    Elimination Communication är inte så insatt i de men dem kör blöjfritt å lär sig läsa barnets signaler när dem vill kissa å bajsa (som ja fattat de)
Svar på tråden Byxor och heldräkter med öppning baktill