• Anonym

äppelcidervinäger

Alltså funkar det vid bantning?

• Svar på tråden äppelcidervinäger
  • mliten

ja, jag tycker det-annars så är den bra för matsmältningen iaf.
    Den drar ihop magsäcken och ska då tas innan man äter mat.Bara man vänjer sig vid smaken så..
    Lycka till.

• antefa

Men det är inte så att när man slutat med det så går man upp i vikt???

• mliten

Njae, det kan jag inte tänka mig-att det skulle bero på bara det.Vinägern hjälper till att dra ihop magsäcken så man äter lite mindre och bearbetar det man äter bättre b.la. Sen så kan man ju inte äta vadsomhelst bara för att man äter vinägern.
    Lägger man om hela sin kost så är vinägern ett bra redskap på vägen.

• proppen

Passa dig för biverkningarna bara...har du minsta lilla känslig mage så får du stora problem!!
    Jag fick gallkolik och det var INGEN LEK kan jag lova...idag är det många saker min galla inte tål på grund av just äppelcidervinäger!

• piffan

Har försökt dricka det..men fyyyyyy vad otäckt det smakar...*ryser*

• Fillifjonkan

Jag kanske är knäpp, men jag tycker faktiskt att äppelcidervinäger är lite gott. Det river till lite skönt i halsen när man sveper det ;o)

Jag testade det ett tag efter att ha läst att det ökar ämnesomsättningen och ökar mättnadskänslan samt är bra för matsmältningen. Tyvärr hade det ingen effekt på mig, inte så att jag gick ner i vikt iaf.

• JewelGirl

Jag spär med vatten om det ska drickas... då smakar det inte lika illa... *tipsar*

• GladaVirre

äppelcidervinäger är super bra till att balansera upp ph-värdet i underlivet när man har urinvägsinfektion, jag dricker det hel tiden nu för att inte få tillbaka skiten. Det "surar" ner underlivet vilket är super bra!! Använder det mycket på jobbet oxå till de gammla som just har en stor tendens att åka på det...

• cuteangel

hatar det!!! smakar hemskt o så får jagont i magen efteråt.

• GladaVirre

man ska bara ta några teskedar i ett fullt glas vatten. Kanske 2-3 st max, det behöver inte ens smaka nått..

• anna28sthlm

Tjejer! Det finns brustabletter som man kan ta istället! Smakar mer som äppelsaft... Tog också vanlig äppelcidervinäger förut men fick så fruktansvärt ont i magen..

• Trynträ

Jag tar lite äppelcidervinäger i ett glas med apelsinjuice men inte vet jag om det hjälper mot vikten. Däremot tycker jag det gör att man håller sig friskare och inte blir sjuk så lätt.

• Lill Rita

Hej hej!

Man kan köpa äppelcidervinäger i kapslar, då smakar det ingenting.

Svar på tråden äppelcidervinäger