• mina små kämpar

hund som biter på saker

min hund är nu 1,5 år han har nu börjar tugga på saker när jag lämnar han ensam, jag har varit så glad tidigare för han aldrig gjort så, jag trodde att jag skulle få slippa detta , det han gör är tuggar på lister, hans torrfoder står i ett rum som jag får låsa när jag lämnar han då tuggar han på listen och river sönder dörrkarmen obs han äter som vanligt så att herrn skulle bli akut hungrig just då köoer jag ej, men han är otroligt matglad. likadant han försöker bryta sig in i skafferiet han har gjort otroligt fula märken här hemma nu, är det kanske vid denna ålder som de håller på att bita? har glömt sedan mina tidigare hundar, han får den motion han behöver + övrig träning så den biten är helt ok, jag lämnar han högst 3g v, då jag åker för att handla annars är han med mig jämt. har 3 katter hemma så han är aldrig själv + radion på, ja har ni några tips på min tuggande schäfer så skulle jag vara tacksam

• Svar på tråden hund som biter på saker
  • Eliin

det låter som att han är udnerstimulerad.... Vad gör du för slags aktiviteter/hjärngympa med honom om dagarna??

• Tiingeling

han har nog lite tråkigt. skaffa lite leksaker å hjärngympa grejer, finns bra träbrickor med hål osv som han kan aktivera sig med. träna mer med honom.

köp fy gele, finns i djuraffären, smakar nog inge vidare. eller ta en tops å ta på en droppe tabasko på den. dra den på listen å där han tuggar, smakar inte gott.
    Det tipset har jag fått av en erfaren instruktör så det är ingen ovanlig metod.

Min rottis diskar; dvs att hon plockar ner disken som står på bänken å "städar" efter bästa förmåga.... vilket resulterat att jag inte har trä eller plast smörknivar, för dessa tuggar hon sönder!!! *bad dog!

• melonpuss

va märkligt! han verkar ju inte vara ensam några längre stunder heller och han får motion och han får hjärngympa...har han varit med om något ovanligt eller läskigt? hoppas nån annan har ett bra svar!

• mina små kämpar

ja det som har hänt är att vi fått kattungar barnen gullar ganska mycket med dem han kanske e sotis, han är nästan aldrig själv ag är arbetslös så han är där jag är han får som sakt mycket motion o vi spårar en del leker mycket sedan de dagar vi haft med 30 grader så har vi inte varit super aktiva men det tycker jag inte borde visa sig så tydligt väl, en annan sak jag vet att han surar för är att han inte längre får sova i sängen det gillar han inte o visar det med djupa suckar varje kväll sedan blev han kastrerad för ca 2 månader sedan

• melonpuss

ja...det går ju inte att ta bort kastreringen =) men ni får väl gulla med honom mer och om det går låta honom sova i sängen igen. Blir det inte bättre skulle jag ringa någon hundpsykolog dem brukar ha jättebra svar!

Svar på tråden hund som biter på saker