Ca-pris på ett nyckelfärdigt hus?
Någon som vet vad ett mindre, nyckelfärdigt hus i standardutförande kostar på ett ungefär? Exklusive tomt och dess beredning, bara själva huset på ca 120 kvadrat.
Någon som vet vad ett mindre, nyckelfärdigt hus i standardutförande kostar på ett ungefär? Exklusive tomt och dess beredning, bara själva huset på ca 120 kvadrat.
Det finns ungerfär en miljon husfirmor så det är jättesvårt att säga. ( nåja, jag överdrev lite då.. )
Enklast är nog att gå in på ex hemnet och kolla in på deras byggasjälvsida.
Där kan du beställa hem info från en massa olika husbyggarfirmor.
Jag har precis gjort det, är i samma tankar om att bygga ett nytt hus.
har sett preser från 100.000kr och upppåt.
Lycka till!
Kan variera massor i pris beroende på leverantör och tillval etc.
www.byggahus.se/forum är ett forum för nybyggare som säkert har många bra svar att ge.
Bisquit: 100.000? Var det en friggebod då eller?
Det är mina kompisar som funderar på att bygga nytt, inte vi. De ska träffa nån säljare men varken de eller jag har en minsta aning om det rör sig om en miljon, två miljoner, tre etc. De har beställt massor med kataloger och kollat in lika många hemsidor men inte sett ett enda pris.
Ingen här som anlitat LB-hus, A-hus, Myresjöhus, för att ta några exempel?
100 000 kan det väl inte kosta, är det en etta på 30 kvadrat med utedass?
Jag lyckades hitta en prislista hos Älvsbyhus. Där kostar ett en-planshus på 120 kvadrat strax under miljonen i grundutförande. Antar att man får lägga till en halv mille till för att grundutförandet är förmodligen väldigt enkelt.
Ja sen väl man kanske ha garage etc.. Och sedan tomt, sprängning, vatten avlopp el tele vägar etc
På www.byggahus.se/ kan man söka på priser från olika tillverkare i forumet, det är olika medlemmar där som lägger ut de prisuppgifter de fått på olika modeller. Priserna kan även skilja mellan olika ställen i Sverige.
Vi ska bygga ett 1 1/2 plans villa från eksjö. Vi kommer att börja med att endast inreda undervåningen och vänta med övervåningen. Vi har fått ett fast pris på ca 2 miljoner och då är allt inräknat som exempelvis tomten och allt i huset.
Nenne2: hur stor del av det priset var tomten då?
Man får räkna med minst 15'/kvm i byggkostnad. Sen tillkommer tomtanskaffning och anslutningsavgifter och därefter även en anläggning av tomten.
Mumin:
Tycker personligen inte att man ska se enbart till grundpriset. Som du själv säger; VET man att man vill ha "finare" parkett, andra köksluckor m.m m.m så är det ju bättre att välja ett hus som kanske är lite dyrare men har allt detta som standard. Dvs. att man i slutändan kanske tjänar på att inte välja budget och lägga till en massa... (Just älvsbyhus har inte så mycket att välja mellan heller, plus att man inte kan flytta innerväggar)
Vi byggde 1 1/2 plans med Hjältevadshus ("Mogården"), med oinredd men isolerad (tillval) övervåning. Huset gick på (efter några tillval; bla centraldammsugare & murspis, ca 1.260.000:-
Totalt hade vi lån på 1.840.000 varav 195.000 var för tomten.
det går nog att få för knappa miljonen.
Tack för alla era svar. De funderar på LB-hus, det verkar som det varit ganska lite problem med dem jämfört med många andra.
Själva är vi inte ett dugg intresserade av nybygge, tycker att det verkar jobbigt och riskfyllt men alla är vi ju olika.