• Anonym

Vad har ni för räkningar egentligen?

Är lite nyfiken på vad andra hushåll betalar för räkningar.
    Vi betalar: Hyra, el, billån, bilförsäkring, bilskatt,csn, tv på räntefri avbetalning, telefon, bredband, mobilabonemang, livförsäkringar, tidningsprenumeration, bensinräkning, digitaltv och tvlicens.
    Vad har ni för räkningar att betala?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-29 22:58:05:
    Glömde fråga vad totalsumman blir för alla räkningarna. För oss blir det c:a 15000 kr och då är hyra +el c:a 7100 kr.

• Svar på tråden Vad har ni för räkningar egentligen?
  • Lillmoe

alla hushåll prioriterar olika saker.
    Ett exempel hos oss är att vi har valt att inte ha kabeltv (300 kr/mån) + att både jag och min man tjuvåker på SL (1 200 kr/mån) istället skänker vi 500 kr till amnesty och individuell människohjälp.

• forever love

hyra.amortering,tv-licens.boxer-avgift, el.telefonräkningar,försäkringar, bensin(,pensionsparar- övrigt sparande)

tror jag fick med allt..

• Celindan

hyra, telefon, el för lägenhet o kolonin, hyra kolonin, bilförsäkring, fackavgift, alfa-kassa, barnförsäkring, mobiltelefon, underhåll (sambons barn), avbet. på dator åt sambons pappa, tv-licens, dagisavgift, bilskatt och avbetalning på lån.

Sammanlagt brukar våra räkningar ligga på ca 11 000 i månaden men kan gå upp till typ 13.

Ganska lagom tycker jag...Har nu räknat upp även de räkningar som är bara 1-2 ggr / år, t.ex bilskatten.

• forever love

alfa kassan o fackavgifter glömde jag juh...

• Ramunda

hmm, jag har bara:::

Hyran, telabonnemanget å tv-licensen...

• bigmacoco

Vi betalar hyra, el, bilförsäkring, bilskatt, csn x 2, räntefritt lån, IP-telefoni/bredband, mobilabonnemang x 2, barnförsäkring, a-kassa x 2, tidningsprenumeration, bensinräkning och Com Hem.

• Anonym (Blää)

Alldeles för mycket, och vi har tagit på oss mycket slkulder.

Hyra, el, tvavgift, hemtele, bredband, 3 mobilabbonemang, billån, bolån, ikealån, hmfaktura, annat klädesmärkefaktura, fackavgifter, försäkringar, bensinräkning,

Upp till 13000 varje månad. Beroende på när elen, tvlicensen och bredbandet kommer.

Det är mycket tycker vi. Men vi ska lösa vissa lån nu så då kommer vi minska lite på det.

• Anonym

bredband & telefon hem, bilförsäkring, hemförsäkring ,gymkort, hyra ,elräkning, vi betalar även av på svärmors huslån!! heeelt onödigt men antar det är en utgift typ ;)
    vet inte om jag glömde nått men men det slutar på 10 000kr/mån

• Anonym (fbk)

bara ett litet hus lån.7500 mån

Svar på tråden Vad har ni för räkningar egentligen?