• vera82

Vad tycker ni om namnet Hugo?

Min pojkvän tycker så himla mkt om namnet Hugo men jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.
    Passar det i alla åldrar?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Hugo?
  • Elka

Nu är väl jag lite partisk eftersom jag har en son som heter Hugo. Vi gillar namnet och tycker att det passar i alla åldrar. Vissa i släkten rynkade på näsan när vi tillkännagav vad sonen skulle heta men de har vant sig nu.

• pirr i magen

Jag föreslog det idag för min man men han gillade det inte alls. Jag tycker däremot att det är gulligt.

• litenkisse

Det är ett jättefint namn, passar i alla åldrar, tycker jagGlad

Ta det som det kommer, för det kommer ändå...
  • hugo2006

Hugo är ett jätte fint namn. Min morfar hette så och om vi får en son så ska han heta det. Det som jag tycker är lite negativt är att det har blivit lite av ett modenamn senaste tiden.

• forever love

guligt på yngre barn o lite äldre herre..mne tycker kanske inte att hugo passar en man i 30-40 års åldern..

• jeannette

tycker att den namnet ni väljer är viktig att NI gillar det..sedan dem andra vänjer sig

det var många som inte gillade Destiny som namn till våran dotter o jag näsrta tvivlade på att ha det namnet till henne men tack o lov att jag har en sambo som sa att vi ska strunta va andra tycker o så gjorde vi så nu har vi en destiny:!

• Runa

Om min bebbe som ligger i magen är en pojke ska han heta HUGO!!
    Vi tycker att de passar i alla "åldrar", och "hans" storasyster kallar "honom" redan för HUGO!
    Det låter liksom bara såååå gulligt när hon säger det!!
    Så nu e det väl bara o vänta då.. Har bf idag (29/7), men än har inget hänt!!

• jenjim

Jag/vi tycker jätte mkt om det fast kommer inte välja det för att det är så pass vanligt här i sthlm. men annars ett super nice namn!

• Katarina m Leon o Matteo

Jag tycker att det är ett fint namn men två i min närhet har hundar som heter så varför det känns helt otänkbart för mig

• Golddigga

Hugo är jättefint!! Funderar på det namnet själv....men det är synd att det är så vanligt

• MLY

Hugo passar kanske inte i alla åldrar, mest på barn/tonåring och äldre herrar så någon redan påpekat. men visst det är ett jättefint namn. Har många minnen med det namnet så det ligger mig varmt om hjärtat.

• Cheri

Min sambo envisades med att vi skulle ha e hugo.. jag kan bara säga att jag är glad att det blev en tjej!

• Mrs Jane Doe

Gillar det egentligen inte, men har fått vänja mig vid det eftersom dotterns kusin heter så... Numera känns det helt ok... Nästa uppgift blir att vänja sig vid Otto (som jag inte heller gillar speciellt mycket) - dotterns senaste kusin som jag dessutom ska bli fadder åt... ;o)

• Myran Frisk

Jag tycker det ett fint o mjukt namn. Mitt syskonbarn heter så.. passar honom perfekt.

• prinsessans

Hugo är både gulligt och fint!!Hugo Boss

• Andreas tjej

Ganska fint fast det är trist att så många väljer det just nu.

• LinaBlå

Låter som en hund tycker jag....

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Hugo?