• anja1661

dekoration till tårta?

min dotter fyller 1år nu om två veckor o jag har idag bakat bullar och ska sen oxå bakla prinsesstårta själv. enu ute efter nån dekoration till tårtan.

tänkte kanske en guld krona i mitten till min sessa...nån som vet var jag kan få tag i en sån? storlek typ som till barbie.

eller har ni nån annan bra ide till dekoration?? ska ha två tårtor...

• Svar på tråden dekoration till tårta?
  • HannaAugustsson

Min dotter fyller imorn 1 år och jag har gjort en tårta som e formad som en etta..(gammaldagsetta) Då har jag marsipan runtom jordgubbar över och gelatin.. Och lite grädde runtompå själva kanten om man säger så..

• Fjäril

Nonstop brukar fungera bra som dekoration och det finns även dekorations"färg" på tub.

Men om du vill ha en krona beror det lite på var du bor: Butterix(Sthlm) eller Bodega(Gbg eller nätet) kanske har det?

Lycka till!

• Fjäril

Buttericks ska det vara... De har en princesskrona men den är nog o storlek för att ha på sitt eget huvud.

• maddec

Glitter har prinsesskronor.

• anja1661

tack för alla svar!  har bestämt mig för ett decorset med tåg, ballonger o clowner! fast jag e så sugen på att skicka in en bild på dottern så de kan göra en sån ätbar bild av den...jaja, vi ska ju ha två tårtor så kanske blir det båda!

v31
Svar på tråden dekoration till tårta?