• Freaky Starsprinkle

Vilken Blondering? Snabbt Svar Tacksamt!

Har många gånger försökt blondera håret (ska ha knallrött sen) men jag lyckas inte hitta en blekning som fungerar!
    Kan ni hjälpa mig med ett märke ni VET fungerar..
    Har nu nämligen svart hår,eller ja,det är blekare svart nu då jag haft det ett bra tag..
    Men hjälp mig..Vill kunna blondera barret så jag kan ha mitt knallröda sen..
    Tacksam för snabba svar,hade tänkt inhandla blekningen imorgon..
    Mvh/hella

• Svar på tråden Vilken Blondering? Snabbt Svar Tacksamt!
  • Den där Linn

De flesta (kanske alla?) blekningar i butiker innehåller 6% väteperoxid vilket i vissa fall är för svagt.
    Har du färgat ditt hår många gånger?

Effell-Linn
  • bettyboopan

Schwarzkopf  poly color, slingorna iaf är jättebra!

• Freaky Starsprinkle

Linn84,jaa tyvärr är mitt hår färgat ett antal gånger genom åren..Har haft alla färger man kan ha utom grått..
    Men håret har även helt rakats av några ggr så det vuxit ut nytt fräsht hår..

Mood Ultrablond låter bra,kanske borde testa det..
    Så trist bara om skiten inte fungerar..Hatar att behöva lägga ut massa pengar o inget händer :(

• Panzarlotta

Håller med Mia79... Mood ultra är bäst. Iaf av de jag testat. Och den är dessutom billig...

• morriis

Mood eller jane hellen. eller vad den heter hade jag i mitt bruna hår, och jodå, fint blond. tog bättre än skiten dom hade hos frisören

• Cia o krabaten

Wella har varit bäst på mig.

Den klarblå med gult på (Poly blond eller nåt) gjorde så att jag såg ut som en leopard med nya slingor.

• Freaky Starsprinkle

Köpte igår Mood Ultrablond och intensivblondering från Schwartzkopf..
    Körde en åt gången..Och resultatet av två blekningar är att mitt på skallen är det ljust,massa ljust..Sen resten är orange..Så det kanske behövs två förpackningar till innan det är tillräckligt ljust...

• Marilyne

Puffar upp tråden, då jag blekte mitt annars bruna hår igår men är orange nu

• donnan

Sätt alltid blekningen på längderna först, där färgen sitter som bäst, annars kommer resultatet att tyvärr att bli som på freaky starsprinkle.... Håret närmast roten är friskt och bleks snabbare än på längderna.
    Lycka till!

• Marilyne

donnan, jo märkte det, blev likadant på mig, längst uppe ser de blont ut men sen är det gult .
    Ska köpa silver schampo.

• Freaky Starsprinkle

Jag ska försöka hitta det där silver schampoot,vet ni vart man hittar det o på ett ungefär vad det kostar?
    Ger det nån effekt från första gången?

Tänkte uppdatera om mitt bleknings projekt förresten..
    Blekte för 3e gången idag,men det blev ingen större skillnad från igår..
    Jag tänker inte bleka mera nu,ska låta barret vila lite..
    Ska fota oxå o jämföra om det blev någon skillnad alls med den 3e blekningen från den 2a..
    I mitt galleri finns det resultat efter 2 blekningar,hehe..Orange..

• Panzarlotta

Loreal professionell hos frisören har ett bra silverschampo. Kostar runt 150:- om jag inte minns helt fel. Vet inte om det syns nån skillnad efter en tvätt men så småningom gör det det. Annars tror jag Matrix Biolage har också. Jag köpte ett "rött" balsam därifrån och då var mitt hår brunt och det syntes skillnad direkt. Och jag tror det är billigare... Fast jag tror inte det spelar så stor roll vilket schampo du har för det är balsamet som ger störst effekt så jag råder dig till att skaffa ett riktigt bra silver-balsam i stället...

• Marilyne

Freaky, oj, ditt var ännu orangare än mitt mitt är mer ..gult.

• LykkeLee

Är det inte bäst att gå till frisören..?? jag tänkte det blir väl kostsamt som tusan att köpa en massa som ändå inte funkar??

• blingring

Min kille som vill ha det helt vitt köper H&M slingblonering. Silverschampoo "so silver" tror jag de heter från Matrix är klart bäst! Kostar lite grann hos frisören men de kan du ju spara lr ge bort.

• LykkeLee

Skulle du lyckas med något så berätta gärna.. jag ska nämligen göra samma sak som du.. bleka för att sean färga rött.. men jag hade tänkt gå till frisören jag.. fast finns det ngt som funkar hemma så är ju det ännu bättre förstås! (billigare iaf)

• mia79

elio.gnarf.org/helgonFAQ/

om du läser under hårfärg & produkter sen under blondering så kan du få tips där hur du ska göra.
    Har du provat silver shampo? Finns hos frisören, annars kan du färga en honungsblond fär för att få bort det oranga.

Svar på tråden Vilken Blondering? Snabbt Svar Tacksamt!