• Muminlina

Enkel håruppsättning??

Hej!
    Jag ska vara tärna på min systers bröllop nästa helg och jag vet inte vad jag ska göra med mitt hår!!!

Jag vill en frisyr som ser både fin o lite tuff ut, och som jag kan gör själv eller ev mha en kompis.

Har ni några förslag?? Eller länktips på "hår-sajter"?

Jag har långt, lite uppklippt hår, ganska rakt o lugg...
    Snälla hjälp mig!!!!

• Svar på tråden Enkel håruppsättning??
  • mizzfreestyler

Jag brukar sätta upp mitt hår med hjälp av små hårklämmor, för att vara säker på att håret är samlat så brukar jag ibland sätta upp håret med hjälp av en hårsnodd först. Hästsvans som jag sen gömmer med klämmorna. Svårt att förklara men då kan du om du vill vara lite festfin sätta i blommor i håret med hårnålar eller med hjälp av klämmorna!

Hoppas du förstod något jag skrev!

• ViHi

locka håret och sätt upp det med små söta klämmor, enkelt, klassiskt o snyggt

• Poena

En enkel svinrygg;

samla håret i en tofs med ena handenbörja snurra håret runt sig självt med andra handensedan för du den snurrade tofsen rakt upp, kamma över håret på ena sidan så att det ser ut som på bild 3 här www.kicks.se/templates/Article____1161.aspxfäst med klämmor.
    Man kan även ha lite olika blommor i ena änden på svinryggen, som på länken ovan, ha exotiska blommor för en tuffare look.
    - Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Muminlina

Tack snälla för era frisyrer!!! Jag ska köra igång o prova dem :)

Bra länk till kicks, tack!

Jag tror dock inte jag förstår riktigt vad du menade mizzfreestyler, om du vill får du försöka få mig att förstå igen ;)

Någon dom har nått mer förslag?

• Panzarlotta

Ska försöka mig på att förklara...Börja med att samla allt hår i en ganska hög hästsvans med ett litet gummiband. Dra åt hårt. Sedan tar du ett nytt gummiband (litet) och sätter det några varv runt tofsen. Vid sista varvet drar du ur tofsen genom gummibandet så tofsen blir till en ögla. (En sån man har när man vill ha håret ur vägen) Därefter tar man små slingor ur tofsen och fäster med hårnålar och sedan håller man på tills hela tofsen är fastsatt och inga gummiband syns. Jättesnyggt! Och enkelt... Vill man piffa till det lite till så kan man ju fästa fast små spännen också. Lycka till!

• mizzfreestyler

Ja det var precis som Panzarlotta skriver jag menade.
    Får ursäkta att du inte förstod så bra, men men jag får väl sluta sitta vid datorn så sent när jag egentligen ska sova!

• Muminlina

Tack så mycket för era tips, jag vet ännu inte vad det blir... Måste prova mer.
    Svårt tycker jag, jag menar jag fixar u alltid mitt hår själv men bara för att jag är tärna nu så blir jag helt hispig...

Svar på tråden Enkel håruppsättning??