• vofflan

Aj, vad det kliar och rinner i mina ögon

Det blir bara värre för varje dag, vad kan det vara, när jag var hos optikern för 1½vecka sen var allt bra, men jag hade klåda i ögonen sen 1 år tillbaka,

Kan det vara allergi, mot hunden?

Hur ter det sig?

• Svar på tråden Aj, vad det kliar och rinner i mina ögon
  • estevezz

rinnande (röda) kliande ögon..

Värt att testa sig ifall du är allergisk.

• vofflan

Ögonen är inte röda?! annars stämmer allt,

• Linn och Robin

Det låter precis som om du är allergisk.
    Jag har katt och jag vet om att jag inte tål den så måste ganska snart placera om den

Jag har precis som du, jag kliar så pass mycket i ögonen så de blir svullna och ibland svider det nästan. (Men det kan nog vara olika)
    Om du har klappat hunden mycket och sedan gnider dig i ögonen utan att tvättat händerna, är det då det börjar klia?
    Värt att tänka på kanske..

• vofflan

Först trodde jag det var linserna medn det var lika illa utan, det är ingen stund på dagen som är sämre eller bättre, det som är konstigt är att jag får klåda i ögonen på jobbet och där finns ingen hund,

Måste nog testa ming ändå

• Linn och Robin

Ja, testa dig. Kanske är det något du reagerar på på jobbet.
    Men det är alltid bra att veta, jag känner att jag kommer utveckla astma om jag inte gör något åt detta nu
    Och det känns ju tungt att behöva gå på medicinering p.g.a. husdjur..

• Mammatilltretroll

Testa att köp Clarityn receptfritt på apoteket och loudal ögndroppar och se om det blir bättre..
    Blir det bra så är det allergi..

*~Mejas Mamma~*
  • Marilyne

Låter som allergi, och har du det ska du absolut inte använda linserna under tiden.

Svar på tråden Aj, vad det kliar och rinner i mina ögon