Vilket babyskydd är "bäst"?
Vi håller på och funderar på vilket babyskydd vi ska köpa till nästa bebis.. Till första barnet fick vi låna en (äldre) Rock-a-tot och vi var väl inte så värst nöjda med den. Den var väldigt otymplig att bära, oerhört tung och dessutom var den ganska tidsödande när man satte in den i bilen.
Min bror och svägerska har beställt en Besafe IziSleep, och den verkar ju rätt bra. Men det verkar ju också som att det bakåtlutade läget bara går att ha när handtaget är fällt bakåt, dvs man kan inte bära runt på barnet då? Det är ju inte så jättekäckt, för den erfarenheten jag har är att antingen är babyskyddet i bilen eller så bär man runt på det, det är sällan som det bara står på golvet..?!
Annars har jag funderat på AktaGracos AutoBaby med bas. Men hur är det babyskyddet i övrigt?
Och Britax Babysafe plus Isofix. Det låter ju också väldigt bra. Men hur är DEN i övrigt? Och går isofixen att använda senare till en annan bilbarnstol, t ex Besafe:s Izi Kid?
Vilken är bäst av Aktas och Britax babyskydd med bas?
Den nyaste av AktaGracos stolar har vi också kollat på, DuoLogic. Den går att ha från nyfödd till 4 år. Superbra, men varför ska den vara så himmelens dyr? Även om jag köper ett av de dyrare babyskydden och sedan en dyr bilbarnstol så kommer jag ändå inte upp i det priset som DuoLogic kostar. Är den värd pengarna eller är det bara bortkastat?
Kom med era åsikter, tips och idéer för jag känner mig alldeles vilsen! Finns det någon som har tips om något annat babyskydd?
(Att gå till en återförsäljare fungerar inte heller för det finns ingen i närheten som säljer alla stolarna, så de kommer ju bara hävda att de som de säljer är bäst!)