• lillalina

Någon med tips om parga/lefkas?

Idag impulsbokade vi en ospec resa till parga/lefkas och vi åker IMORGON! Undrar däför om det är någon som har tips och idéer om vad det finns för pärlor på detta resmål. Härliga stränder eller kanske en taverna som man absolut inte får missa?!

/lilla LINA

• Svar på tråden Någon med tips om parga/lefkas?
  • Älskarlivet

Mina kompisar kom därirån igår...Har inte pratat med dom än så jag har tyvärr inget att berätta...

Men det lär vara fint! Ni får säkert underbart !

• Pink Rose

Vilken av resmålen tänker ni välja? Parga ligger ju på fastlandet medans Lefkas är en ö.

• Älskarlivet
    Älskarlivet skrev 2006-07-30 15:01:13 följande:
    Mina kompisar kom därirån igår...Har inte pratat med dom än så jag har tyvärr inget att berätta...Men det lär vara fint! Ni får säkert underbart!
    Parga var det jag menade
  • lillalina

Eftersom vi åker ospec så vet vi inte vart vi hamnar. Vårt önskemål är parga, men blir det lefkas så är vi inte ledsna för det!

/lilla LINA

• Pink Rose

Men gud vad dum jag är Förlåt!

Har bara varit på Parga, som är jättevackert... dock lite litet och inte mycket att göra.
    Det finns en strand, bakom berget med "borgen", helt underbar strand. Man kan åka båt ifrån hamnen eller gå dit. Väldigt jobbigt, men då kan man titta på utsikten och själva ruinerna.
    Dagsutflykter går ifrån hamnen till Korfu stad, som är väldigt vacker stad. Rekommenderas
    Annars finns det inte så mycket att göra.

Hoppas ni får lite tips angående Lefkas också

• Ad Infinitum

Jag har varit i Parga för ganska många år sedan - jättehärligt!!!! Men det är ett lugnt ställe - inget "håll i gång". Det passade oss utmärkt och vi njöt av fulla drag! Hoppas att ni får en skön semester!

• Pluppen76

Vi var på Lefkas förra sommaren, ospec. Vi kom 4 nätter i en mindre by utanför Nidri och det var jättemysigt. Sen fick vi byta hotell och kom inne i Nidri. Perfekt för då fick vi lite snabbare tempo oxå. Vi hyrde moppe i 4 dagar vilket var perfekt. Fanns många bra vägar och stränder att se. Den bästa var Porto Katsiki. Så häftig. Även Vasiliki bay var mycket fint. Som sagt hyr moppe för då kan ni åka runt som ni själva vill och stanna och bara och ha det så där underbart som man skall ha det på semestern. Vi var på Skiatos i år men jag gillade nog Lefkas bättre.

Svar på tråden Någon med tips om parga/lefkas?