• Susannie

libero eller pampers?

Vilken blöja har ni till ert barn... Libero eller Pampers?
    Varför valde ni det? Och hur har det gått?
    (en som bara undrar.. )

• Svar på tråden libero eller pampers?
  • Mälaröbo

Pampers active fit hade bättre passform medans de var små.
    När de blev stora nog för byxblöjor bytte vi till Libero för de var inte lika hårda och tajta.

• kimmye

Vi har libero, bara för att Kim inte tål någon annan blöja. Pampers blir han super röd av, sen läcker den kom jag i håg.

• Susannie

okej.. jag har bf i sep och vet inte vilken blöja jag ska "börja" med..

• 4blevde

Pampers Active Fit är kanonbra och är så mjuka och sköna, jag använder även Pampers easy up dom är mycket mjukare och sitter inte lika hårt åt på min lilla knubbis som Liberos up & Go gör, Av Libero blir min son röd, och luktar kiss, så sitter dom hårt åt.

Men däremot Gillade jag bättre Liberos Newborn än pampers newborn.

Stefan, Oliver och Felix i mitt hjärta!
  • 4blevde
    Susannie skrev 2006-07-30 20:02:16 följande:
    okej.. jag har bf i sep och vet inte vilken blöja jag ska "börja" med..
    Pampers newborn är bredare än Liberos newborn, och därför gillade jag Libero bättre.
    Stefan, Oliver och Felix i mitt hjärta!
  • DaCiss

Pampers för nyfödda då de var små, så hade vi så snabbt det bara gick pampers active fit. De verkar så sköna i resåren för de små som både kryper, sitter och står. Har man vanlig tejp som inte ger efter på blöjorna så tycker jag det skulle kännas oebkvämt i midjan då man sitter och det stramar.

Och då de blev tillräckligt stora för pampers easy up började vi med dem, allt för barnens bekvämlighet

Vi har alltid gillar pampers, testat andra märken även libero och våra killars urin luktar hemskt vid libero användning. Plus att dom sitter inte lika bra på våra gossar som pampers.

• S vali s

Dom körde med libero på neonatalavd. så vi fortsatte med den av bara farten
    Förra veckan när vi var i London provade vi på Pampers men Linn som aldrig varit det minsta lilla röd i rumpan blev knallröd direkt så nu kommer jag att vara trogen Libero

Den late får brått när det blir kväll
  • Mälaröbo

TS: Ett tips är att du inte köper några blöjor förrän du provat dem de har på BB. Dumt att slösa på egna när man får där!

• Anna D

Vi använder Huggies och Libero. Libero har börjat läcka nattetid framtill trots att blöjan inte är full. Oskar blev jätteröd av pampers, därför använder vi inte dem...

Svar på tråden libero eller pampers?