• P A

ngn mer som svullnat så ni blivit blå om fingrar och tår??

Antar att jag inte är den enda gravidasom plågas i värmen..

Gick ut med dottern i max 20 minuter i fm (det var ca 27 grader) . Kände att värmen var jobbig.. När jag tittade ner på tårna var dom jättesvullna och blåaktiga. Högerheranden blev likadan, jag blev blå över de knogarna mitt på fingrarna..

Svullnaden la sig ganska snabbt förutom i handen som det stacks i ca 2 h.
    Nu är jag "normalt" svullen igen...

Ngn som varit med om detta?

• Svar på tråden ngn mer som svullnat så ni blivit blå om fingrar och tår??
  • isasdream

inte blitt blå denna gång... bara i vecka 26. men förra ggn när jag fick min son, sommaren 97, den va varmare än denna.... phu.. då va mina fötter och fingrar blålila, mest fötterna och vaderna. jämntjocka anklar och allmänt supersvullen. tack o lov ska ja inte ha barn mitt i sommaren denna gång. sonen föddes 3 augusti

• P A

Ok, och det ansågs normalt? känns som att svullnade blockerar blodet lite
    Kanske ser värre ut än vad det är?

Lite orolig bli man ju allt..

• isasdream

ja tor det allt som oftast ser värre ut än vad det är.. men högläge för fossingarna och kalla fotbad kan avhjälpa iaf tillfälligt.

men jag minns de var en pest för det lixom sprängde ju i fötterna och man kan ju inte alltid ha dem i högläge.

man kan ju köpa stödstrumpor som man mäter ut (går att göra på apotek) och desa sakk tas på innan svullnaden kommer. jag köpte aldrig för jag var konstant svullen hela sommaren, morgon som dag som kväll och natt. och man ska absolut inte ta stödstrumpor på svullna ben och fossingar.

• P A

Tack för dina svar. Ska prata med Bm imorgon, precis som du skriver så sticker och spränger det, inte så skönt..

Bara 8 veckor kvar

Svar på tråden ngn mer som svullnat så ni blivit blå om fingrar och tår??