• LillaM

Någon mer med 3-månaders som sover MYCKET???

Han sover ca 10 timmar per natt och ca 4 gånger per dag, ca 1/2-1 timmer per gång. Har gjort det i ca 1 vecka eller två. Varför???

• Svar på tråden Någon mer med 3-månaders som sover MYCKET???
  • Jennie Brunflo

Han sover så mycket för att han behöver det.

Sigrid sov 21--09
    11-17
    18.30-19.30 när hon var i den åldern.

Hon var ändå världens piggaste och gladaste och låg lååångt över kurvan på BVC.

Så jag tror att de sover så mycket de behöver.

• Sannepanne

Jag tycker inte det låter så jättemycket... Hugo, som visserligen bara är två 1/2 månad sover ca 11 timmar på natten, han sover middag i 2 1/2 timme och utöver det brukar han sova 3 x 45 minuter... Jag tror de sover så mycket de behöver. Hugo orkar max vara vaken i 1/2-2 timmar i stöten innan han blir supertrött & gnällig, gnuggar sig i ögonen & gäspar stort. Inte så kul för svärmor som aldrig lyckas komma på besök när han är vaken...

• LillaM

OK, så era sov/sover så mycket också alltså. Han har inte gjort det tidigare, därför är jag lite fundersam. Dessutom så är han inte så jättepigg däremellan, utan ganska lugn och vill bli buren hela tiden. Har ler såklart helt underbara léenden, men han gillar att "åka mamma" och sova. Vill inte ligga och roa sig själv så mycket, utan vill helst att jag ska bära runt på honom (inte sitta stilla) så han kan kolla in lägenheten.

• mammamary

Min Nova har vissa nätter sovit 8h mellan amningarna..Skönt! somnar nästan varje kväll kl.21 o sover till allt mellan 01-05..o sen amma 4h efter det..o har en "morgon-sov" i 1,5h.... efter "frukosten"
    sover stötvis under dagen ca1-1,5h några ggr...

Bebisar i den åldern "ska" väl sova ca.17h fördelat över dygnet så det låter ju alldeles "normalt" för din lilla grabb!

• CeeJay

Min dotter sov ännu mer när hon var 3 månader. Nu när hon snart är 5 månader sover hon ca 3 gånger per dag/1-2 timmar varje gång och även ca 8-10 timmar på natten. Vissa barn har större sömnbehov precis som vi vuxna. ( I natt somnade hon 20.45 och vaknade 07.30...)

Passa på att njut och gör lite saker för dig själv under de timmarna han sover

Svar på tråden Någon mer med 3-månaders som sover MYCKET???