• KickanAnnika

    Har du sagt ´Håll käften´ åt ditt/dina barn?

    Inte så mycket att förklara.
    Vet inte riktigt var jag ska lägga tråden...

    För mig är det fullständigt oacceptabelt att skrika nåt dylikt åt sina barn och jag mår fysiskt illa när jag hör nån annan göra det åt sina barn.

  • Svar på tråden Har du sagt ´Håll käften´ åt ditt/dina barn?
  • 5 barnsmamman

    jag har bara gjort det en enda gång och det var mot min 12 åring.

  • breckis

    Har gjort det, men pratat med min son efteråt och sagt förlåt till honom... Inget jag är stolt över men är bara en menniska...

  • kimmye

    Nej! har inte hänt. Jag hoppas att det inte kommer att hända. Jag brukar gå undan än stund om jag blir så arg.

  • KickanAnnika

    Nu har jag kanske får små barn för att kunna bli så tokarg på, jag vet inte... Men som jag skrev i trådstarten tycker jag att det är oaccptabelt att skrika nåt sånt. Ja, åt vem som helst i och för sig, men speciellt åt barnen. Skrik över lag, men speciellt då det är hårda ord, vilket det väl ofta blir om man nu känner sig nödgad att skrika.
    Är det sista utvägen eller varför gör man det? Jag tänker bara lite längre framåt vad det ska bli av det. Barnen lär ju skrika nåt liknande tillbaka och det är kanske inte det man eftersträvar.
    Jag är definitivt inte perfekt i något avseende, men skrika fula saker åt barnen det vågar jag nästan lova att jag aldrig kommer att göra.

  • Amarone Classico

    Har inga barn själv, men det hände mig ofta som barn, så jag trodde det var något naturligt.

  • Sapho

    ja några gånger : ( till min ettåring när jag varit helt slut och han varit helt omöjlig. Jag har självklart fått dåligt samvete efteråt!

  • Crispie

    Har hänt.. men inget jag är stolt över.. tvärtom så skäms jag.


    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • väntar o längtar

    Trots en sjuttonåring som verkligen kan reta gallfeber på en och en liten kille så har "håll käften" inte sagts till någon av de och kommer så aldrig att ske.
    Det är ett uttryck jag inte använder överhuvudtaget till någon.

  • 1malle

    Har en 14 åring, en 12 åring, en 9 åring o en på 5månader...
    Skulle aldrig falla mig in att ha ett sådant språk till mina barn, eller någon annan heller för den delen....

Svar på tråden Har du sagt ´Håll käften´ åt ditt/dina barn?