• Wisteria

Någon som köpt luckor från Härjedalskök?

Vi ska renovera vårt fruktansvärt fula kök så småningom, men att byta ut stommarna kommer vi inte ha råd med förrän om MINST 10 år, och så länge vill inte lilla otåliga jag vänta . Så vi ska nog förmodligen "bara" byta ut luckorna, måla om de gamla stommarna och byta kakel och bänkskiva (oj, det var nog inte så bara ändå...)
    Så, någon som har Härjedalsluckor, eller något annat märke som ni kan tipsa om? Måste finnas en återförsäljare i norrbotten/västerbotten, då vi bor i norrbotten!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-30 21:27:14:
    ska kanske tillägga att vi har ett Älvsbyhuskök, så exempelvis IKEA:s luckor passar väl inte

• Svar på tråden Någon som köpt luckor från Härjedalskök?
  • myskatt

Va skoj .

Vet inte hur de är men min man rekomenderar dem.

Mullig mamma till ~ Tilde ~
  • myskatt

För övrigt passar IKEAs luckor på alla standardskåp. Tex 30, 40, 70 och 80 cm breda skåp. Men har du tex ett skåp som är 43 cm för att det skulle passa in precis är det kört.

• Wisteria

Men har jag varit helt ute och cyklat då? för jag hade för mig att IKEA inte har några luckor till fullhöjdsskåp? *tur att det finns någon som är insatt*

• myskatt

Experten här i familjen säger att 85 cm är fullhöjd på överskåp och det har IKEA.

• Wisteria

hmm, hade visst en fråga till. Priserna som man ser på IKEA:s hemsida, visst är det väl inklusive stommar? i så fall, finns det något sätt att se vad endast luckorna kostar??

• myskatt

Nej det vet jag inte. Finns det inte en speciell kökskatalog eller prova deras ritningsprogram?

• Wisteria

ska leta fram kökskatalogen, ska ha den undangömd någonstans här i kaoset tack för all hjälp!

Svar på tråden Någon som köpt luckor från Härjedalskök?