• Millenium

Lakarn till spjäl säng

Vet nån var man på internet kan köpa sänglakarn till spjälsängen som inte kostar en förmögenhet?

• Svar på tråden Lakarn till spjäl säng
  • ida78

Köp vanliga sänglakan på tex ellos som du sen klipper isär och fållar... Lite krångligt men billigt. Du får ju dessutom lite roligare färger på dom...

• esthelle

...tänkte oxå föreslå att köpa tyg och sy själv, vilket jag tänker göra. Tycker att det är mycket pengar med 200-500:- för sängkläder till en spjälsäng, inte för att jag är snål eller så men det är mycket pengar man ska ut med när det ska komma en bebis + att jag vill ha ngt som kanske inte alla andra har så som sagt sy själv. Kanske ni har några lakan som är lagom använda du kan sy om som inte är nya och stela till er bebis.

/esthelle

• Myggan97

Köpte lakan på IKEA för 59:- som jag tänker dela på två och vips så får man ett lakan som kostade 29,50:- istället.... Jysk brukar också ha billiga lakan! Tycker också det känns meningslöst att köpa nya sängkläder som man ändå kommer att tvätta sönder....

• Barn2

Jag fattar inte att man måste köpa ngt lakan till spjälsängen?!? Jag tog ett vanligt lakan jag hade redan (150x260) och delade det på 2! Då får man 2 lakan till spjälsängen! Bekvämt och gratis :) Barnlakan skiljer sig inte ett dugg ifrån "vuxnas", annars kan man alltid köpa ett 150x260 på rea (kankse satin o dyl.).

• Peztis

Har också tänkt använda våra gamla mjuka lakan.
    Jag ska få IKEAs spjälsäng från min bror, vad är det egentligen för mått? Ska väl ta och hämta hem den snart men det vore kanske bra att kunna sy grejjorna snart.

Någon som vet på ett ungefär?

• liselotte72

Hej!
    Jysk har billiga lakan som man kan klippa isär och sy.
    Vi köpte ettt vitt lakan där som låg i en påse(som en korv)*L*Tror det kostade 39:-fanns olika färger.
    Det fick farmor så hon gjorde 3 st lakan till spjälsängen,jättefina blev dom.
    Lycka till!

• MammaFia

Jag sydde egna av våra gamla lakan.
    Ett tips är att ha babyns sängkläder i er säng några dagar, så de får er doft. Då sover barnet tryggare i sin säng.

• pippil

Jag har klippt isär gamla lakan i normal storlek men jag hittade även på Jysk...både vanliga i bomull och jätte mjuka i flanell till min spjällsäng...
    De kostade 40 kr styck... Billiga och bra!

• växjötjej

Gamla slitna lakan är bättre för barnet också, de är slitna och tvättade många gånger och därför finns inte gifterna kvar som kan irritera huden. Dessutom är ju barn lite "halväckliga" om ni förstår mig rätt, då de både spyr, dreglar och kissar i sängen, köp nya lakan till er säng istället. Det kan man unna sig som nybliven mamma tycker jag.

Svar på tråden Lakarn till spjäl säng