• Omidvar

Slag mot magen

Har ni fått hårt slag mot magen och er bebis har ändå klarat sig?
    Jag är i vecka 16 och i lördags slog en pojke på 4 1/2 år mig med båda händer rakt in i magen. Jag fick ont i flera timmar, även mensvärk. Till dagen efter hade jag inte ont längre och ingen blod har kommit. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att jag behöver inte komma in om jag inte får sammandragningar eller blöder. Nu har jag drömt mardrömmar i två nätter och har fått för mig att jag känner inte de små rörelserna som jag kände i magen förut. Har någon varit med om nåt liknande...Har det gått bra? Borde jag gå till läkaren?

• Svar på tråden Slag mot magen
  • Missboss

Bebisen är så väl inbäddad där inne så det ska inte hända något. Det finns ju mammor som varit med om en frontalkrock och bebis har klarat sig galant. Såg på ett tvprogram ER på discovery där en läkare sa att bebisarna klarar sig bättre än mamman i bilkrockar och andra situationer. Sök här på fl för det finns massor av trådar där gravida har ramlat och fallit på magen.

Att du inte känner de små rörelserna kan vara att bebis lagt sig mot ryggen och då känner man inte lika mkt.

Men ring din bm om det kan stilla din oro. Bättre det än att gå och må dåligt.

Lycka till!

• Omidvar

Tack Missboss. Sa de verkligen så på tv? Hmmm...
    Jag ska komma ihåg det
    Tack.

• AgainstMe

Jag fick mycket hårt slag i magen i v.20 + och det var iga problem.

Jag hade jättemycket ångest, åkte till o med in o gjorde CTG fast jag inte behövde (de lät mig göra det bara för att jag skulle bli mindre orolig, bm visste att det inte var ngn som helst fara).

Men som sagt, ring bm och fråga om du är fortsatt orolig (just för att stilla din oro).

• anezka

Jag krockade när jag väntade min son jag skadade mej men barnet klarade sig helt utan några skador, fick bara vara kvar för observation i 24 timmar jag var då i v 25. läkaren sa oxå att barnet är så väll inbäddad att det sällan händer något med barnet. sen finns det dom som har vlldigt otur där det går riktit illa men det är nog upprepade slag och sparkar mot magen eller en riktigt våldsamkrock

• My Lovely Little Lumps

bebis ligger väl skyddad i magen!
    jag fick ett slag i magen i vecka 30 med min första åkte upp till akuten då men dom sa så att det är normalt ingen fara för bebisen ligger så skyddad i magen

♥Min familj♥
  • Omidvar

Det är inte så att barnet kan överleva men få hjärnskador eller hur?

• anezka

Jo visst kan barnet överleva med hjärnskador men att barnet får det av ett slag så där tror jag nog inte är stor chans

• My Lovely Little Lumps

du är i vecka 16 än så länge så bebisen är inte ens så stor än
    tror ite ens att du behöver oroa dig lite!

♥Min familj♥
  • Mamma till A och E

Jag snubblade i en hage och ramlade framstupa med mitt andra barn, och när jag reste mig upp så hade jag väldigt ont, men smärtan avtog och jag fortsatte min gradivitet, hon föddes helt ok.

• Omidvar

Jag är MYCKET lugnare nu. Gud vad sånt kan skrämma upp en.
Svar på tråden Slag mot magen