• Trinity78

Har du / har du haft sommarkatt?

Sommarkatt (från Wikipedia.org): "En sommarkatt eller semesterkatt är en vanlig benämning på en katt som en familj skaffar sig inför en semestervistelse på landsbygden om sommaren, men ofta överger då hösten kommer och familjen skall åka hem. Fenomenet är i allmänhet ett resultat av barnens "tjat" om ett sällskapsdjur. Den sålunda övergivna katten dör ofta, vanligen med en utdragen plågsam död av svält och skador, så småningom även kyla. Ganska många katter överlever dock som hemlösa. Ibland kan den förr eller senare bli omhändertagen av goda människor - privat eller i katthem -och förhoppningsvis får riktiga hem till slut. Djurvänner har kritiserat förfarandet, och det är sannolikt att det under senare år blivit mycket mindre vanligt i takt med större insikt om djurs behov."

Personligen kan jag inte för mitt liv förstå varför man tar en sommarkatt! Det är sånt djurplågeri och jag blir lessen bara jag tänker på det.

• Svar på tråden Har du / har du haft sommarkatt?
  • Filippinan

Nej fy vad hemskt. Däremot har vi tagit emot en sommarkatt.

You should go outside and be with the three-dimensional people
  • Carro1

Nej! Det skule aldrig falla mig in o skaffa en sommarkatt.
    Stackars katt!

• AngelicaB

det skulle jag aldrig kunna ha! mina katter är mina bebisar:)

• oOoJOYoOo

NEJ! Dem ska man ta hanfd om och älska inte ha som en leksak över sommaren...hoppas verkligen folk har fattat det idag år 2006??!!

~~Gode gud hjälp mig att hålla min stora trut tills jag tänkt efter~~
  • Jii

ALDRIG!!! Kära nån skulle aldrig kunna ha katt bara på sommaren o sen kasta ut den!!! Har två katter o de är ju mina små barn!!

• aneka

nä, jag gillar inte katter!

• Cybermum

Absolut inte!
    Sommar katt är djurplågeri...
    Där i mot när vi skaffar katt blir det från ett katthem, hjälp ni som går i katttankar, Skaffa från ett katthem i första hand..

• KickStart

Nej vi skaffar inte djur på de premisserna
    Stackars katter Gråter

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • mamma 26

nej det skulle jag aldrig kunna göra jag har två katter som jag skaffade på sommaren men det var för fem år sedan och jag har dom kvar än och inga planer på att lämna bort dom : )

Svar på tråden Har du / har du haft sommarkatt?