Innekatter = djurplågeri?
Man hör ibland att en del tycker att det är djurplågeri att ha innekatter, att det ligger i kattens "natur" att vara ute. Vad tycker du?
Man hör ibland att en del tycker att det är djurplågeri att ha innekatter, att det ligger i kattens "natur" att vara ute. Vad tycker du?
Det är inte djurplågeri dom som säger så visar bara sin okunnighet i katten som djur.
Jag tycker inte att det är djurplågeri men jag tycker inte heller att en katt enbart ska behöva vara inomhus.
Jag röstade annat, för det beror helt på katten som individ.
Mina katter är inne, men de blir rädda om de kommer ut, de vill helt enkelt inte ut.
Andra katter blir rastlösa och bara måste ut.
Ska man ha en innekatt tycker jag att man ska välja en katt eller kattras som är anpassad efter innelivet, och om man inte gör det så ska man aktivera dem så pass mycket att de inte mår dåligt.
Då är det djurplågeri med hund i koppel o fågel i bur med...
jag har två innekatter, dom är aldrig ute förrutom när dom rymmer
men jag kan ju själv tycka att det är ganska hemskt att ha katter inne.... dock har dom det ju hur bra som helst men katter vill va ute och jaga..
Så länge de får stimulans inomhus tycker jag inte att det är djurplågeri. Om de hålls instängda ensamna i ett tomt rum med bara mat och låda så vet jag inte. Det skulle jag nog klassa som djurplågeri.
Själv har jag tre innekatter och de verkar må alldeles utmärkt!
nej, jag tycker inte att det är djurplågeri, de kan ha det bra inomhus oxå!
fast jag själv valde att inte ha katt när vi bodde i lägenhet utan väntade tills vi flyttade ut på landet!
Men djurplågeri är det verkligen inte! Lite tråkigt för dem bara kanske... Fast vår katt ville inte gå ut förrän han va 7-8 månader, han tyckte att det va kallt...
Har två innekatter o de verkar må prima
Jag röstade annat då jag inte tycker det är djurplågeri att ha innekatter, men jag tycker att en katt borde få bestämma själv ifall den vill vara ute eller inne! Alltså att katten inte enbart ska vara inne....
Jag har egentligen 3 utekatter, men den ena hanen vägrar gå ut han vill bara vara inne. Så djurplågeri är det absolut inte om inte katten tar skada av det förstås.
Det finns säkert de katter som trivs mycket bättre inne än ute.