• Idlur

Adoptera vanvårdade hästar?

Hejsan på er!

Jag undrar om det finns något ställe i Sverige som tar emot vanvårdade hästar, får dem på benen igen och sedan adopterar bort dem till fina hem?

Är så sugen på att skaffa häst igen och vill gärna hjälpa en som haft det knepigt!

William 3 månader
  • Svar på tråden Adoptera vanvårdade hästar?
  • Longwayhome

Ja det undrar jag också!

Mamma till världens sötaste skåne-upplandsmix
  • mona83

Själv så tog jag och en kompis hand om en vanvårdad häst för ett par år sedan. Men vi fick typ ta hand om honom själva och se till att han kom på fötter igen. Men vi valde att skicka honom till ett rehabstall för att kunna få leva ett hästliv. Hingstar var inte välkommna i stallet typ. Han vart sedan jätte fin efter det . Finns det inte nått som heter svenska hästars värn eller nått sånt. Har för mig det, där har dom hästar som jag tror man kan adoptera

• Johanna22

Yepp du kan ta kontakt med SVH, det står för Svenska Hästars Värn och dom tar emot hästar som blivit vanskötta m.mm . Hemsidan till dom är: www.svh.se

Lycka till!

• Johanna22

Sorry! Jag menade såklart www. shv.se Skrev visst lite fel där!

• Johanna22

nää nu hade dom tydligen bytt hemsida så det ska va www.shv.org
    där kan du kolla på bilder på dom hästar som i nuläget är aktuella för nya fodervärdar m.mm..

Lycka till ännu en gång & jag hoppas att du hittar en häst som behöver massor med käääärlek!!

• Idlur

Sidan var jätte bra! tack för tipset!

Svar på tråden Adoptera vanvårdade hästar?