• Anonym (hjälp mig)

blöja på resa?

Jag har tre barn 6,8 och 12 år gammla nästa vecka ska vi (tillsammans med min man) åka iväg på fjällsemester. Det kommer att bli en lång bilresa ca 70 mil som vi kommer att göra större delen på nattetid problemet är det att min yngsta har problem med att hålla tätt under natten och det händer att hon har olyckor (dock långt ifrån varje natt). Jag har tankar på att därför sätta henne i blöja under resan men med tanke på att hon har protesterat mot detta när jag har föreslagit det eftersom hon klänner sig stor och tycker att om hon ska ha blöja så ska även hennes 8-åriga syster ha det.

En möjlig lös ning vore att sätta de båda yngre i blöja något som definitivt inte kommer att uppskattas av 8-åringen som inte har kissat i sömnen på 1,5 år. Men samtidigt vore det ganske skönt att vara helt säker på en torr bilresa.

Annars skulle jag för rättvisans skull även kunna tvinga på min 12-åriga dotter blöja även om hon inte har vätt på väldigt länge. Om alla barn dessutom satt i blöja så skulle vi inte tvingas till en massa onödiga toastopp, då de om inte skulle lyckas hålla sig till nästa planerade stopp bara skulle behöva byta lite snabbt.

Ytterligare ett alternativ vore att bara sätta 6-åringen i blöja och förklara för henne att det är för att hon har svårt att hålla tätt, eller kanske själv ta på mig en blöja bara för att visa för henne att även stora flickor kan ha blöja.

Snälla hjälp mig hur ska jag göra för att få en torr och lugn bilresa?

• Svar på tråden blöja på resa?
  • Anonym (?????)

allvarligt!
    du kan inte mena att du funderar på att sätta på en 12 åring en blöja??!!!
    o en 8 åring som inte har vätt på 1,5 år??
    skämtar du lr??

• Glad och Gravid

nemen du kan väl inte sätta på en 12 och 8åring i blöja heller!? varför inte göra stop lite regelbundet så alla får passa på att kissa?

• Anonym (?????)

o har man barn så får man faktiskt ta sig tid till att ta flera toastopp, hur jobbigt? d än må vara för dig..

• Atikin65

Tycker det låter heltknäpp och lite skum att har blöjan på en 6,8 eller 12 åring..mamman ska vi inte ens talar om...ulk....... Antingen sätter man på blöjan på det barnet som behöver den, eller så låter man blir och har någon sorts skydd på sätet där det behövs....

• Anonym (?)

Nej, du kan inte ta på dig blöja eller på de två stora. Antingen så får du förklara för den minsta varför hon ska ha, men det bästa är väl att stanna ofta, så att hon lär sig.

• Vem vet

Men ursäkta mig.

Det är väl bara att stanna och kissa på natten. Om du är orolig att det ska bli blött i bilen så köp lite plastad frotte och lägg under 6åringen.

Du kan inte sätta på dem blöjor!

• Anonym (?????)

gela
    precis, o tar toa paus precis innan de ska sova..

• alisson

Det finns ju såna där stora libero nattbyxor nu. Kan inte det vara något? På sexåringen då förståss. De andra ska väl inte ha. I så fall kan du och din man också ha blöja. För rättvisans skull.

• allaminaliv

Jag håller med de andra: Stanna och ta kisspauser! Något annat vore oförskämt mot barnen.

• Anonym

Är du allvarlig???
    Min svåger satte på min 6-åriga systerdotter en blöja när hon var magsjuk eftersom hon råkade bajsa för att hon tog i så mycket när hon spydde OCH SOM HON SKÄMDES! Och hon är 6 år.. En 12-åring?! Nej, herregud.

Svar på tråden blöja på resa?