• Ellas och Alvins mamma

hur ser slemproppen ut?

hejsan!!
    Undrar hur slemproppen ser ut egentigen. Så man vet vad man ska hålla ögonen öppna efter.

• Svar på tråden hur ser slemproppen ut?
  • nelan

Min har bara kommit första gången jag var grav... det är en slemmig klump som kommer ut kan finnas lite blod i den men den kan även lossna i bitar då kommer det bara lite i taget...
    Men den kan oxå inte komma alls...

• Mupp

Jag hade en blodblandad flytning som varade i 3-4 dagar... Till saken hör att jag därefter blev igångsatt pga för lite fostervatten kvar.

• LillaMy78

Jag hade en "blodblandad slemmig flytning."

• pärlan83

Min gick imorse Helt genomskinlig och gelé-slemmig konsistens.. Ingen stor klump utan mycket i omgångar under samma toa besök istället! Men än så länge är det lugnt..

• Kixi

Under min förra graviditet gick den ca 3 veckor innan förlossningen kom igång och den var då som en stor i princip genomskinlig klump, jag tänkte då att oj, nu kommer väl barnet snart men det dröjde ända till dagen innan bf innan lillen kom ändå.

• LillaMy78

Ska tillägga att Wilma föddes 23h efter att slemmisen gått.

• Madde A

jag funderar på om lite av min slemmis kom nyss, kommer inte riktigt ihåg från förra gången(7år sedan) Va som en liten gulgrön klump, vad tror ni?

• Rumpan

HJÄLP!

Jag är i vecka 31+0 idag och i morse kände jag att det var något slemmigt där nere, kollade o det var en konstig genomskinlig gelegrej.

Kan det ha varit den där slemproppen????

Vad betyder detta i så fall? Jag kan ju inte föda barn än!!!! Skadar det att den försvinner så??? Det är mest det jag är orolig för.
    Tror ni det kan ha varit något annat????
    HJÄLP!

• Kixi

Madde A: kan ju vara den...den kan ju se så olika ut från person till person.

jag tror tyvärr att lite av min försvann i veckan också, har jobbat lite för hårt med att renovera vårt nyinköpta sommarhus. Tur att slemmisen faktiskt kan återbildas också men jag får nog lov att ta det lite lugnt framöver, är bara i v.25 så det är definitivt inte dags för någon slemmis att gå än.

• Mizuki

Pumpan: Min slempropp gick första gången i v. 24, men det var ingen fara för den återbildas om den går för tidigt.

• Madde A

Rumpan: De kan återbildas i så fall, så du behöver inte ooroa dig. Att slemmisen gått betyder inte att det är forlossning på G.

• EmiliaG
    Rumpan - Ta det bara lite lungt så du inte får en mäng sammandragningar så är det inget att oroa sog för... slemproppen kan gå tidigt, och återbildas hos en del. Det är tidiga kraftoiga sammandragningar/förvärkar du vill undvika tidigt... Selmproppen behöver dte ju inte helelr vara, på morgonen kan det ju vara en ökad mäng flytning annars också... sådant förändras ju också under graviditetens gång hos vissa.

Jag har också funderat en hel del över slemproppen....
    Igårkväll kom det en klump (kanske litemindre än en liten tesked i storlek), snoraktigt och segt, ganska genomskinligt... (URSÄKTA slemmiga beskrivningen!!) Men haft en hel del flytningar senaste veckorna så osäker om det var något sådant eller proppen!? Men hoppas att det är på G, har ju BF 7/8.
  • Rumpan

TACK! Nu känns det bättre. Skönt att den kan återbildas:)

Jag är så inställd på att jag kommer att vara en av dom som går över tiden, inte få ett för tidigt fött barn.

Svar på tråden hur ser slemproppen ut?