• Despinetta

Golf Variant och dubbla bilbarnstolar

Någon som har en Golf Variant härinne? Från början hade vi babyskyddet Akta Graco i baksätet bakom passagerarplatsen och det gick bra fast man var tvungen att flytta fram sätet lite. Nu har vi en Britax freeway i framsätet och väntar tillökning till våren. Är det någon som har koll på om det går att få in två bilbarnstolar efter varann så att säga? En i framsätet och en i baksätet. Dessutom undrar jag om det är någon som fått in två bakåtvända stolar i baksätet och ändå kunnat köra bilen utan att behöva sitta i vindrutan?

• Svar på tråden Golf Variant och dubbla bilbarnstolar
  • Vilgotha

Jo, jag har en sådan..
    Har haft syskonbarnen i den och jag körde med bakåtvänd bilbarnstol bakom förarplatsen och det fungerade bra upplevde jag.

• Despinetta

Tack för svar! Hade du även en stol i framsätet då?

• Vilgotha

Nej, jag airbag där. Den stora tösen satt på en av de inbyggda bilkuddarna i baksätet.

• lumolo

vi får in två cosmic stolar efter varandra, en i passagerarsätet och en bakom, men det är ju väldigt ont om benplats då. Än har vi bara babyskyddet bak, men har provat med stora stolen bak. Problemet är att tvååringen som sitter fram bara har fem cm kvar till vindrutan. Vi som vill ha honom bakåtvänd tills han är fyra. dessutom rekommenderas att ha det tyngsta barnet fram när stolarna står efter varandra, eftersom det lättare barnet inte knäcker stolsryggen lika lätt över barnet framför vid en ev. krock. Mycket att tänka på. vi funderar på att byta bil, golfen är liiite för liten i alla avseenden. Vi får se...

• Despinetta

Tack Nalle Maja! Precis vad jag behövde veta! Vi håller på letar efter en Passat som är rejält större än Golfen, vi trivs med Volkswagen. Då ska vi försöka hitta den innan mars, tur att det finns lite tid!

Svar på tråden Golf Variant och dubbla bilbarnstolar