vad är agraffer vid snitt?
kanske en dum fråga men?
kanske en dum fråga men?
som typ häftklamrar.
Agraffer är väl de "häftstift" som ibland används för att sy ihop snittet. Alltså, man syr inte ihop med suturer på vanligt vis, utan häftar ihop snittet med stift.
oiki...är det obehagligt att ta bort dom? gör det ont?
tror jag i allafall. jag hade då inte stygn och det stod att man skulle komma och ta ur stygnen/agrafferna. såg ut som de hade häftat ihop mig fast med kraftigare häftklamrar.
känns inte alls. i alla fall inte för mig.
usch det här med agraffer låter inte nice :(
TS du behöver inte oroa dig mycket. De har en liten tång som de liksom får agraffen att "gapa" och bara lyfta bort. Svider lite men det är ingen fara. Värre då när de klipper av och drar ut "vanliga" stygn tycker jag.
Lycka till!
Jag hade det och upplevde det inte alls som ngt problem. Såg väl lite ut som Frankenstein, men det annars gick det bara bra och det gjorde inte alls ont att ta bort dem...
minus= minut
Jag kände inte alls när de tog agrafferna....
Jag bad att få "vanliga" stygn, sånna som försvinner av sig själv. Detta pga att jag är överviktig och att magen ev skulle hänga över snittet. Det var hursomhelst inga problem alls att få dessa andra stygn som inte behövdes tas bort alls. Skall tilläggas att snitt-ärret inte syns 8 månader efter snittet. Jag måste verkligen leta för att hitta det så det blev väldigt snyggt.
//Amazonsvea