• pergotezzie

vad är agraffer vid snitt?

kanske en dum fråga men?

• Svar på tråden vad är agraffer vid snitt?
  • listo

Agraffer är väl de "häftstift" som ibland används för att sy ihop snittet. Alltså, man syr inte ihop med suturer på vanligt vis, utan häftar ihop snittet med stift.

• pergotezzie

oiki...är det obehagligt att ta bort dom? gör det ont?

• MamsenJ

tror jag i allafall. jag hade då inte stygn och det stod att man skulle komma och ta ur stygnen/agrafferna. såg ut som de hade häftat ihop mig fast med kraftigare häftklamrar.

• MamsenJ

känns inte alls. i alla fall inte för mig.

• pergotezzie

usch det här med agraffer låter inte nice :(

• Gul13

TS du behöver inte oroa dig mycket. De har en liten tång som de liksom får agraffen att "gapa" och bara lyfta bort. Svider lite men det är ingen fara. Värre då när de klipper av och drar ut "vanliga" stygn tycker jag.
    Lycka till!

• phoebs

Jag hade det och upplevde det inte alls som ngt problem. Såg väl lite ut som Frankenstein, men det annars gick det bara bra och det gjorde inte alls ont att ta bort dem...

• dallring
    pergotezzie skrev 2006-07-31 20:33:48 följande:
    oiki...är det obehagligt att ta bort dom? gör det ont?
    det är som små nålstick..men efter någon minus domnar området bort och du känner inget/lite. det var värre att ta stygnen, då pirrar och drar det.
  • amazonsvea

Jag bad att få "vanliga" stygn, sånna som försvinner av sig själv. Detta pga att jag är överviktig och att magen ev skulle hänga över snittet. Det var hursomhelst inga problem alls att få dessa andra stygn som inte behövdes tas bort alls. Skall tilläggas att snitt-ärret inte syns 8 månader efter snittet. Jag måste verkligen leta för att hitta det så det blev väldigt snyggt.

//Amazonsvea

Svar på tråden vad är agraffer vid snitt?