• bambigirl

Illaluktande badrum

Vi flyttade in i en lägenheten för ca en vecka sen. Lägenheten har stått tom i två veckor mellan tidigare hyresgäst och oss... Första dagen var det inga problem, men nu stinker hela badrummet gammalt avlopp!

Funderar på om det kan bero på att vattenlåset i avloppet torkat och att det nu luktar för att vi blöter upp det igen? Är det någon som har tips på hur vi kan få bort lukten? Blir inga långa, mysiga bad här hemma i den lukten!

• Svar på tråden Illaluktande badrum
  • Skusan

Häll på med vatten i golvbrunnen så hoppas jag att problemet löser sig! Det brukar va så att vattnet dunstar efter en tid när det står oanvänt!

• Katja77

Mina kompisar flyttade och hade samma problem. De försökte med allt men fick till slut ringa bovärden som kom och fixade. Vet dock inte vad han gjorde.

• Shoujo

Det kan vara mögel eller svamp i avloppet. Häll i nåt frätande och skölj bort efter ett tag.

• Storm07

Det kan även bero på mögel- och funktangrepp pga otät golvbrunn. Fukten kan leta sig in under mattkanten och orsaka dålig lukt, då hjälper inte hur mycket ni försöker rengöra. Ta dit fastighetsvärden så de kan kolla på det så snart som möjligt.

• Naty

När jag bodde hemma, så flyttade vi(familjen alltså) till en lägenhet. Det stannk verkligen jätte mycket. Vi trodde att det berodde på att ingen spolat på ett tag men så var det inte. varje gång vi duschade så kom "skit lukten". Det var så vidrigt att vi inte kunde vara kvar där inne. Till slut så flyttade vi.
    Några år efter det när jag flyttade hemifrån o skulle flytta ihop me killen så fick vi en lägenhet i det området. Där luktade det inte lika ofta men vi hade silver fiskar och fukt skada(mögel) i nästan hela lägenheten. 8fick vi veta när vi flyttade ut). Så det måste vara nåt sånt.. tycker du ska kolla upp det.

• meya

Prova med kaustiksoda, eller att bara öppna golvbrunnen och kolla så att det är rent... kan vara en massa gammalt hår och sånt där kul som ligger och möglar.....

• Isorfidien

Så där var det i en lägenhet jag flyttade in i. Bostadsförmedlingen hade för den förra innehavaren gjort allt för att lokalisera problemet - skar upp tapeter, golv - ja allt för att kolla efter mögel: fanns inget. De hällde olika medel i avloppet - inget resultat.

En dag fick jag dit en rörmokare och det visade sig att vattenlåset inte passade och det var därför det luktade avlopp hos mig - det var antingen rören eller vattenlåset som var för kort. Kommer inte ihåg hur det var för det här var -98 men han bytte (är nästan 100 på att det var) vattenlåset och så försvann odören.

Svar på tråden Illaluktande badrum