• LindizJ

naturläkemedel mot urinvägsinfektion?

precis som rubriken säger...finns det någon som känner till om det finns något sånt?

• Svar på tråden naturläkemedel mot urinvägsinfektion?
  • firhilwen

C-vitaminbrus och tranbärsjuice är sånt man kan behandla sig själv med tills man får provsvaren från VC. Sänker ph-värdet så att bakterierna inte trivs lika bra...

• LindizJ

jag tänkte mer att jag skulle slippa gå till vårdcentralen eftersom det kan gå över av sig själv om man inte har så svåra symptom

• Glad och Gravid

c vitaminer, citron vatten tranbärsjuice. mycke vatten! och så finns de jättebra receptfria tabletter på apoteket som heter UVA-E, sktbra!

• LindizJ

så jag undrade mer om det fanns nåt man kan ta istället för antibiotika

• Glad och Gravid

det tycker jag att du ska göra!
    helst så ska man väl börja ta dom när man känner att man börjar få, då infektionen inte är som starkast men de brukar funka för mej.
    kom på att man kan köpa dom på vissa affärer också, som har lite tabletter och vitaminer!
    lycka till!

• schelena

Aloe Berry Nectar tycker jag är bra. Aloeverajuice tillsatt med tranbär och äpple. Och då är det ju just tranbären som är bra för urinvägarna sedan har ju aloeveran andra goda sidor också

• Indianica

Absolut INTE mixtra med örter mm vid UVI. Bakterier där kan föröka sig oerhört snabbt och det är FARLIGA. Jag fick inte behandling i tid och då sprider sig infektionen och jag fick bakterier så långt upp att jag fick njurbäckeninflammation och höll på att få njurarna förstörda och måsta gå på dialys resten av mitt liv. VAR RÄDD OM DINA NJURAR, kroppens reningsverk! Däremot kan man komplettera antibiotika med t ex sura drycker, men inte ha det som ersättning. För mig givck det väldigt fort och förädiskt. Från svaga symptom på dagen till att jag på kvällen fick 41 grader feber och trodde jag skulle dö, svimningskänslor. Läkaren sa att jag bord ekommit så fort jag fått symptom....jag fick antibiotika intravenöst i flera dagar för att häva infektionen.

• Themis

Finns ju Jokk cranberry nuförtiden, den botade jag lillen med när han fick en släng av UVI för några veckor sen.

Och dricker du inte den så drick vatten för det handlar också om att skölja ut urinen fortare än bakterierna hinner tillväxa-drick drick drick!

Svar på tråden naturläkemedel mot urinvägsinfektion?