• Spegel

Vart hittar jag gardinstångshållare som hänger längre ut än 15-16 cm?!?!?

Har IKEAS svarta gardinstänger och hållare (Vet itne vad de kallas) till dem. De dubbla alltså så man kan ha två stänger. Men kruxet är att när jag hänger upp gardinerna så är fönsterbrädan längre ut än gardinstången, så gardinerna sticker ut där brädan sitter. Och jag hittar inga som sitter längre ut än 16 cm och som är dubbla. Nån som vet vart man kan hitta sånna?

• Svar på tråden Vart hittar jag gardinstångshållare som hänger längre ut än 15-16 cm?!?!?
  • väntar o längtar

Du har inte funderat på takhängda gardinskenor? Bland annat Ikea har det.

• lupus

Eller böj de hållare du har i 90 grader och häng dem i taket. Vet inte om det är genomförbart, men det är en relativt billig lösning.

• imorgon är en annan dag

Jag känner en som tog bort fönsterbrädan pga av detta och det blev faktiskt finare utan..... Lite konstigt men det fungarade för dem...

• Spegel

Hm det där med gardinskenor i taket tåls att fundera på.. men är skeptiskt till om de skulle passa hos mig....
    Jo ta bort fönsterbrädan skulle man ju kunna göra MEN bor i hyreslägenhet och brädorna är lika gamla som huset och sitter stenhårt fast.. inget man bara monterar ner i en handvändning, de sitter fast..=P och vart skulle jag då ställa mina insynstäckande blommor... haha...
    önskar jag hade sånna fönser där fönsterbrädan sitter inne i väggen och inte sticker ut.. *suck* är så avis på de som har sånna fönster.........

• abnocto

Om jag bara kunde minnas var jag köpte mina....... där kunde man justera längden ut från fönstret. Kan det ha varit ICA Maxi?
    Det finns i alla fall.

Svar på tråden Vart hittar jag gardinstångshållare som hänger längre ut än 15-16 cm?!?!?