• bubbelmaja

tips på frågor om bröllop

Nu är jag kanske jobbig, skriver trådar om bröllop istället för barn. Men jag får ju så bra hjälp här och vågar nog fråga igen.

Till vår fest på lördag ska jag fixa en frågesport som kompisarna ska svara på i lag. det kommer att vara en del frågor om oss, brudparet, men vill ha en del allmäna frågor om bröllop, kändisbröllop, regler kring bröllop, historik- ja, vad som helst. Har ni förslag? Snälla! Kan ju sitta och söka, men det tar tid när det kanske finns någon här som tycker det är lite kul att hjälpa till om man har förslag sparade i hjärnan. Kluriga, skämtsamma, allmängiltiga-vad som helst uppskattas. Tack på förhand

• Svar på tråden tips på frågor om bröllop
  • Sacha42

På min systers bröllopsfest som var hemlig för gästerna. Så delade vi in dem i lag då de kom. En lagledare. Sen fick de ett papper med 5 ord (raggarkillar, bikinibrudar, sol, sommarfest, regn) och sen skulle de lagvis försöka komponera en sång som innehöll de orden. Senare under kvällen så fick de göra sitt uppträdande för brudparet som var domare och utsåg ett vinnade lag som fick pris. Det var en uppskattad lek av både brudpar och gäster och väldigt underhållande. De som inte kände varann fick tid att göra det. Kanske man kan göra nån sånn variat med bröllopstermer i??

annars är det vell typ....

vad ska brudparet göra då gästerna klingar i glaset?

1. pussas 2. gå på toa 3. hålla tal??

vad får alla manliga gäster göra då brudgummen går från bordet??
    1. ta stolen från honom 2. pussa på bruden 3.hälla upp i hans glas

vad dansar man som första dans?
    1. tango 2. vals 3. foxtrott

sorry att jag kommer m så dåliga förslag... skyller på värmeslag, ammningshjärna ochvätskebrist

carpe diem!
  • bubbelmaja

tack så mycket. Inga dumma förslag alls, mycket användbart då vi ju ska ha många olika sorters frågor.

• Jezz

Kul ide!

men ide torka just nu... måste fundera lite, återkommer!

Wilmas mamma
  • Jezz

fastnade för det här med kändisbröllop, finns ju många som varit gifta flera gånger å typ

Vem har Tom Cruice inte varit gift med?

1. Nicole Kidman
    X. Mimi Rogers
    2. Katie Holmes

Wilmas mamma
  • Blixten

Kolla upp på nätet nånstans hur mycket ett kändisbröllop har kostat för tex Backham och Victoria och ha det som en fråga

Hur många gånger har Liv Taylor varit gift kan också passa in på kändisfråga

Diddi ♥ Amanda
  • Sacha42

Här kommer några till trista frågor...

vad ska bruden ha för färg på sig då hon gifter sig för att det ska bringa tur??
    1.blå 2. rosa. 3.gul

vad kallas presenten som bruden får av brudgummen
    1 dageneftergåva 2. morgongåva 3.äntligenärdumingåvan

på vilken sida i kyrkan ska brudens släkt och vänner sitta?
    1. Höger 2. vänster 3. ska inte sitta alls utan får stå

carpe diem!
Svar på tråden tips på frågor om bröllop