Hur ofta läser ni gonattsagor för ert/era barn?
Är nyfiken hur ni gör vid sängdax och hur ofta läser ni godnattsagor för barnet/barnen?
Skriv gärna hur gamla era barn är...
/Gabbis *fundersam*
Är nyfiken hur ni gör vid sängdax och hur ofta läser ni godnattsagor för barnet/barnen?
Skriv gärna hur gamla era barn är...
/Gabbis *fundersam*
Idag blev det två, igår ingen för att han somnade i bilen på väg hem från kusten. Oftast blir det 1 eller 2. Han är 15 månader.
Oftast två böcker per kväll, sonen är tre år.
Dottern på 1½ har inte ro att höra nån saga så vi får väl vänta med henne då bara.
Liam är 14 mån snart och vi läser aldrig godnattsagor för honom. Men han älskar böcker och vi läser mycket på dagarna. Kommer nog införa godnattsaga så småningom, men nu funkar nattningsrutinen så bra, så jag ser ingen anledning att bryta det.
En varje kväll för dottern som är 15 mån. Det har vi gjort sedan hon var 4 mån. Hon väljer saga själv. Hon väljer oftast nån Molly Mus bok, eller Pino.
Håller benhårt på endast en bok - annars kan ju nattningen ta hur lång tid som helst!
Läser alltid samma bok för vår dotter, 9 månader. Det ingår liksom i hennes nattningsrutin: Go´morron Go´natt från go´boken. Mysig tycker jag.
Ligger och myser i soffan innan läggdags och sen väl i sovrummet är det gonatt.
Inga sagor. Men tjejen är bara 17mån så det är inte omöjligt att det kommer senare.
flera sagor eller varsin bok dom valt (kortare, annars blir det några kapitel från en större)
Har läst för dom(god nattsagor) sedan dom började nattas i egen säng vid 1 1/2 års åldern.
Dom är 3 och 4.5 år nu.
Det är klart den mysigaste stunden för oss alla, och välbehövlig!
All trots och elände blir förlåten och allt tjatande och gapande glöms och vi kan mysa ifred!
Vi läser 2-3 böcker per kväll i snitt, fler om hon har svårt att varva ner. Hon är 19 månader gammal och vi har läst för henne i kanske ett halvår. Favoriterna är Max-böckerna och flera av Stina Wirsén, "Vem är arg?" är allra bäst. :)
Har en 1-åring och läser aldrig godnattsaga men däremot läser/tittar vi i många böcker på dan!
Min son är 2 år och vi läser sagor dagarna i ända! Han älskar att höra sagor. Ibland blir d kvällstid och ibland inte, han väljer själv när d ska läsas. Ofta när jag sitter och ammar lillasyster vill han höra... Men d e rätt skönt att läsa då! Så kan man visa han att mamma visst har tid för honom fast hon håller i syster!!!