• nicefoxlady

vad gör man när läkarna inte vill som man själv vill

Jag har cyster på bukhinnan o nu så e jag i krig med sjukhusen för dem vill inte operera mig men det vill jag.'

Dem e rädda att de ska mista mig på operationsbordet men jag tycker att det e bätrre att de försöker hjälpa mig o kanske mista mig än att dem inte hjälper mig.

E det fel att tänka så?????

jag mår dåligt både sykiskt o psykiskt. Ändå vill inte läkarna hjälpa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-18 09:47:32:
    nu händer där något jag har varit o kollat upp mig och dem har skickat remisen nu till öresunds kleniken i malmö så jag ska få antagligen göra provrörsbefrukting. det e ju skönt. nu e det bara väntan på vad dem säger där om det går eller inte. om de inte kan så blir det operation men men vi får ta en sak i taget o hoppar att dem kan hjälpa mig utan operation. hoppas dem hör av sig nu snart.

• Svar på tråden vad gör man när läkarna inte vill som man själv vill
  • skrattigtjej

Men dem kan välla inte neka dej vård ellee?

• palmblad

Jag har ett stort myom och det kunde ev. hindra graviditet. Jag ville ta bort det, men de sa att man inte gör det, för chansen är stor att man kan bli gravid själv. Dessutom vill de ju spara pengar på att inte operera. Jag lyckades bli gravid 3 ggr, varav 2 ggr gick bra.
    Men handlar det om livsfara och cystorna inte hotar ditt liv, får de inte operera. Vill du riskera att dö? Jag vet att det är stort att föda barn, men adoption finns som ett fullgott alternativ.

• nicefoxlady

Jag kan inte bli det nurmalt det har jag fåt reda på o det kanske inte hotar mig men det hindrar mig att jobba o att ha ett "normalt"liv.

Svar på tråden vad gör man när läkarna inte vill som man själv vill