• Wyrm

Tvätta skumgummimadrass?

Som i rubriken: Går det?
    Vi har haft en läckande blöja på morgonen och eftersom blöjan läckte igår med fanns det inget madrasskydd på madrassen, eftersom det låg i tvätten.
    Hur gör man?

• Svar på tråden Tvätta skumgummimadrass?
  • Mälaröbo

Här ställer vi bara madrassen på högkant för vädring, inomhus eller utomhus.
    Händer mååååånga olyckor som inte håller sig på den plastade frottén.
    Jag misstänker att vi får köpa ny madrass när den här tiden är över!!

• TantG

40 grader i maskin.  wash on baby

*våga vägra smileys*
  • Wyrm

Den går aldrig in i maskinen. Den är ju flera cm tjock.

• TantG

Wyrm har ni ingen mattmaskin i tvättstugan? 

Hmmm

*våga vägra smileys*
  • desi
    jag handtvättade min dotters madrass i badkaret och sen sköljde av tvättmedlet riktigt noga o kramade hur vattnet så gott d gick o la den på torkstället . så fick hon sova hos oss en natt så den kunde torka ordentligt
    Stolt Mamma till Moa Grace
  • Wyrm

Jag spolade av den med hett vatten i badkaret ordentligt. Det var ju bara en liten fläck där det läckt igenom lakanet. Det fick duga.

• Annie1982

När vi tvättade vår skumgummimadrass till Wille lät vi den torka i en vecka och trots det (plus att vi vred ur den några ggr) så torkade den inte utan började mögla inifrån

Ofta tror man att de torkat ordentlig fast de då ofta möglar inifrån så att man inte märker av det... vi har nu köpt en ny madrass och laddat upp med ett lager av plastad frotté...

Lämna det bakomflutna före dig!
  • Wyrm

Jag hade plastad frotté på men den är ju inte heltäckande, så det hade läckt bredvid den.
    Jag spolade den bara på utsidan, eftersom det var så lite, så jag hoppas att det inte är så svårt att torka det.
    Har det inte torkat ikväll, den står på balkongen i solen nu, så ska jag se om torkskåpet i tvättstugan är ledigt. Där måste den ju torka ordentligt.

Svar på tråden Tvätta skumgummimadrass?