• Pappasflicka

värma välling på hotell?

Hur gör ni när ni bor på hotell med nattmålen? Jag ger min lille son på 2 månader ersättning som ska blandas med 45 gradigt vatten. Tar ni med termos eller?

• Svar på tråden värma välling på hotell?
  • Carisma95

Hotellet måste väl ha micro? Fråga om du kan låna.

• Jessica med Seth

Vi har köpt en liten vattenkokare på max 1 liter som vi tar med. Försöka bara kolla upp så eluttagen funkar med våra apparater i det landet. Annars finns det ju addapter att köpa.....

• Nanna81

jag gick ner till receptionen när min son skulle ha välling eller mat för dom hade en mikro som man fick låna.

• jojjo113

Antingen går man till receptionen (men det kan ju vara lite jobbigt mitt i natten) eller så har du med en termos (det har alltid jag haft med mig) Ha kokande hett vatten i termosen och sedan blandar du upp det med kallt vatten bara..

• Lilla Prussiluskan

Vi tog med en vattenkokare, funkade super!

• Pappasflicka

Okey, hoppas att det går att ordna...var så enkelt när jag kunde amma! Har ni termos med när ni går ut på utflykter och så? Kan man förbereda ersättningen (NAN 1) eller? Alla bra tips mottages tacksamt! Dessa tetrapcker med färdigblandad ersättning-är det bra?

• Novus

Har själv jobbat på hotell och det gick finfint att värma mat/vatten i vår micro bara man frågade

• Elianova

Vi har alltid med oss en liten termos med varmt vatten samt en flaska kallt vatten att blanda med. 75% kallt vatten och 25% varmt vatten blir lagom varmt för vår dotter.

• väntar o längtar

Reser man mycket så kan det vara idé att köpa en flask/burkvärmare. Philips har en som det även följer med en biladapter till. De kostar runt 400 kr.

• menu

finns även nappflaskor med patroner inne, så man skakar flaskan några sekunder kraftigt så värms innehållet.

annars vattenkokare på rummet (brukar även finnas, annars ta med)
    på utflyckter förmodlar4 jag att ni själva fikar/äter osv å då är det ju bara att be restaurangen värma i micro.

Svar på tråden värma välling på hotell?