• Annapann

Graviditetsyoga?

Jag tänkte höra vad med er vad graviditetsyoga innebär? Vad är det bra för? Hur påverkar det kroppen? Och är det någon som vet var man vänder sig om man vill gå på grav.yoga? Jag bor i Gävle.

• Svar på tråden Graviditetsyoga?
  • jojjo113

Det finns lite olika sorters gravidyoga, men i huvudsak är det bra för att stärka kroppen under graviditeten (och för att ha mer ork efter) och för att lära sig avslappning osv som man har nytta av under förlossningen..

Jag rekommenderar det verkligen, men jag har hört vissa som varit missnöjde, men det beror nog på kunnigheten på yogaläraren..

• tere

Hej

jag går på yoga och är helnöjd.
    Det är bra för allt, avslappning, träna muskler allmämt välmående för både dig och din bebis.
    Min yogalärare har hjälpt mig urmycket under min graviditet.

Jag har också sett att det finns DVD med graviditetsyoga, man ska inte göra vanlig yoga då det finns många "asanas" som inte bör göras när du är gravid.

• birden

Är också nyfiken! Någon som vet om det finns i trestads området? vänersborg, trollhättan, uddevalla.. hur har ni som provat det hittat kurser/instruktörer?

• lycklig skorpion

Hej yogautövare!
    Jag gar pa vanlig yoga sedan ungefär 2 manader tillbaka, är alltsa ingen expert men gillar det mycket. Nu har jag precis upptäckt att jag är gravid (jippi!!) och är väl i 6:e veckan. Kan jag forsätta med vanlig yoga ett tag till? Det känns som om gravidyoga inte är aktuellt förrän lite längre fram. Vilka övningar bör jag inte göra? Kan jag inte göra nagon typ av asanas?
    Hoppas nan kan hjälpa mig.
    Kram

• Örnen76

Hej!
    Jag gick en gravidyogakurs och den hjälpte mig framförallt under förlossningen. Personalen frågade tom om jag hade gått en sån kurs. Det märktes tydligen eftersom de tyckte att jag var så bra på att slappna av och hämta krafter mellan värkarna.

• Moder Sol

Hej! Man kan också köpa en DVD skiva med gravidyoga och träna hemma i vardagsrummet. Se följande länk:

www.vattumannen.se/
    Skriv Gravidyoga i sökrutan.

• Bebbilina

Hej! Jag gick på gravidyoga, jag var jättenöjd! Jag vet inte om det kommer att hjälpa mig vid förlossningen (BF 19/8) men jag tror att det var bra för kroppen under garividiteten!

• Lilla Prussiluskan

Jag gick på gravid yoga och var nöjd men fick sluta i vecka 20 eftersom jag fick foglossning.

• lycklig skorpion

Hej. Är det nagon som vet nagot om de fragor jag skrev om tidigare? Det skulle vara jattesnallt om nagon ville svara.

Svar på tråden Graviditetsyoga?