• QiTaS

Sur mage å ont :-(

Nån som har nåt bra tips om vad jag kan använda mot magtarr som man får ta när man e gravid? Har sura uppstötningar hela tiden å jätte ont. Vaknade i morse vid sex å kunde inte ens somna om, när jag äte så vill de bara komma upp igen för jag mår så illa. Dricker inget kaffe eller nåt annat starkt. Försöker idelt med gaviscon å samarin men de hjälper inte lägre.

• Svar på tråden Sur mage å ont :-(
  • SnällaHäxan

Jag besväras också otroligt mycket av magkatarr, testade med gaviscon men det funkade inte alls, nu har jag köpt Losec Mups och de funkar superbra, behöver inte ens ta dem varje dag utan var tredje ca. De är lite dyra men det är det värt bara man slipper den eländiga halsbrännan och katarren!
    Kram o Lycka Till!

• QiTaS

Å de går att Losec Mups när man e gravid eller måste jag fråga BM först?

• QiTaS

Kollade på fass.se nu å de gick ju bra!!!

Tack för tipset, hoppas attde funkar. Å gör de de så e du min räddande ängel

• Lindizzz

Hej, har också sådana problem (särskilt på nätterna) och min bm tipsade om novalucol. Fungerar jättebra tycker jag och så är det tuggtabletter (riktigt goda) så lätt att stoppa i sig var man än är! Gaviscon fungerade inte alls för mig heller och fyyyy så äckliga.... Lycka till!

• SnällaHäxan

Ja, gaviscontabletterna är verkligen vidriga, blä! Losec Mups är också bra för att man slipper tugga på dem, de ska sväljas hela. Har provar novalucol tidigare men de hjälper bara korta stunder och då mot halsbrännan och inte "katarrvärken" i magen men antar att det som allt annat är helt individuellt
    Kramen!

• tro hopp kärlek

HAr mag problem innan men nu när jag är gravid är ju tarmarna och magen ännu värre..Ont ofta.Svullen!ont!

Mycket gas i tarmarna gör att man får ont i rygg och mage..försök fisa
    Ät kokt mat,drick proviva,ät fiberrik mat lite men ofta..
    Vila.Drick mycket vatten...

Piller funkar men tar inte bort problemet...
    Har också halsbränna..urk.driker vatten ligger högt med huvudet..

Svar på tråden Sur mage å ont :-(