• Toweh

Ägglossning utan Lh-stegring på stickan?

Jag har nu passerat vad jag trodde var min ägglossningsdag men på stickan är jag inte ens i närheten. Min cykel är på 28dgr och jag är nu på dag 15... Kan jag ha ägglossning ändå fast det inte syns på testet?

• Svar på tråden Ägglossning utan Lh-stegring på stickan?
  • Hannnas

Japp jag har.. med Mirres tester... och då ska tilläggas att jag testade 2ggr dagligen och inte blev det positivt på dem... men gravid blev jag så tappa inte hoppet

• Jeanette

Ja, man kan ha äl utan stegring.
    Enl. min gyn kan lh-testen missa äl om hormonerna inte är så starka (svag äl).

Tyvärr det kan oxå vara så att du inte har äl.
    Jag hade regelbundna cykler på 28 dagar o ingen äl. (Fick äl när jag käka pergo.)

Hoppas såklart att äl bara är försenad eller redan har varit, fast då utan stegring.
    Sen har man inte äl alla cyklar o det är oxå helt normalt!
    Lycka till!
    Kramiz

• MHoof

Jag talade med en barnmorska om det där med tester och hon sa att det är bättre att tempa. Inte vet jag men testerna gav inga utslag på mig heller. Så jag har börjat tempa nu istället.
    Lycka till!

• Toweh

tack för alla era svar! jag ska försöka den här cykeln med äl-stickor men sen tänker jag börja tempa...
    kram på er!

• less

Det kan också vara så att du inte hade äl just den månaden, man behöver tydligen inte ha äl varje månad.

Jag är i samma situation som du. Har fått utslag varje månad med äl test sedan mars, men denna månad fick jag inget utslag..
    Så jag vet inte vad jag ska tro, har BIM nu idagarna.

• Toadette

På vår utredning sa läkarna att det är ganska vanligt att det inte ger utslag. Jag fick inte utslag på stickorna alla månader men temperaturen tydde på äl!

• Toweh

Jag har läst här i Familjeliv att ägglossning kan utebli. Men jag är ganska säker på att jag inte hade det förra månaden heller. Min mens varade i två dgr, vilket är kortare än jag brukar ha... Har känt äl-symtom de senaste månaderna men nu känns det ingenting förutom att jag har äl-sekret? Blir trött på min kropp =(

Svar på tråden Ägglossning utan Lh-stegring på stickan?