• lillefrejen

Emmaljunga sittvagn med mjuklift...

Hej!

Kollade in lite barnvagnar i helgen. Såg en vagn som jag tyckte verkade perfekt. Det var en Emmaljunga - kom inte ihåg vad modellen hette. Hursomhelst var det en sittvagn, vändbart och ställbart styre, lufthjul mm. Till den hade de (mina kompisar) en mjukilift som de använde under bebisens första 4 månader. Detta verkade jättesmidigt tyckte jag.

Är det någon som har några erfarenheter, nackdelar mm?

• Svar på tråden Emmaljunga sittvagn med mjuklift...
  • after eight

Det är nog en Emmaljunga Cerox, som ni såg. De är jättefina och vi var inne på att köpa en sådan, innan vi bestämde oss för en Brio Nova.

Vad som avskräckte oss från att köpa Emmaljunga var den dåliga kritik som deras vagnar fått. Jag har hört att det ganska ofta är fel på dem och att deras kundtjänst är jobbig att ha att göra med, när man reklamerar dem.

• Banangnutten

Håller med föregående skrivare. Var inne på emmaljunga först vi åxå, men bestämde oss för en Brio Nova med hårdlift.

• Stiarna

Har en sådan Emmaljunga med mjuklift, en cerox, den är jättebra! Har ingenting negativt att säga om den alls.

• gåsen

Vi bestämde oss för en Emmaljunga Crossway färg carbon med mjuklift i helgen, känns jätteskönt att äntligen ha det klart! Jag har hört allt neg om Emmaljunga men vi provar ändå eftersom vagnen är kanonfin.. Jag tycker inte att Brio har lika fina färger, och det verkar praktiskt att insektsnät och regnskydd finns i sufletten.

• ZandraDee

Hej!

Var o tittade på barnvagnar igår! blev helt fäst vid en Emmaljunga Duo Royla Black 05! Helt perfekt va den! Skulle få den för 7300kr med alla tillbehör!
    Svärmor ska ju köpa den åt oss men jag tycker helt klart att Emmaljungas vagnar är dom finaste! Skulle ha en Brio från början men tycker att det är så fula bak! O gillar inte hjulen på dem!

Nej Emmaljunga här kommer jag =)

• lillefrejen

Måste spana in Brios vagnar också - ifall de är nåt. Jag har inte kollat så mycket än men aldrig hört nån kritik mot Emmaljunga.

Är det någon som har nån synpunkt på just mjuklift? Läste nånstans att det var säkrare med hårdift eller liggvagn. Nån som vet varför?

• SaraMi

Hejsan har oxå emmaljunga med mjuklift till sonen..inga prolem alls här med den..från år 2003 modellen.

• lillefrejen

Brio Nova verkar ju också bra.

• Aphrodite

Hej lillefrejen!

Vi köpte barnvagn i fredags. det blev en Emmaljunga crossway med mjuklift. Känner oss jättenöjda. Såg att du kan fika i helgen så om du vill kan vi prata mer om det då. Helt enkelt är det verkligen inte och det är ju olika från person till person. Våra kompisar köpte en Emmaljunga duo/kombi och den tyckte vi kändes alldeles för stor och klumpig.

Vi köpte även en bilstol som kan kombineras som babysitter med.

• lillefrejen

Ja, vil gärna prata mer om det! Crossway har jag inte kollat på faktiskt. Är det vändbart handtag på den?
    Vad kul det måste vara att ha köpt vagn!
    Ses i helgen!

• cillae

Vi har oclså brställt en Emmaljunga Cerox, det den har vi en Voksi åkpåse. Verkar jättebra.

• Peztis

Har också beställt en Emmaljunga Cerox Sport Rosso med mjuklift!
    Klart snyggast!

Har också hört mycket skit men vi har redan bestämt oss!

• Lindis 24

Hej har köpt en cerox 04 sport grey är supernöjd. Så tuff och lätt vagn.
    Tog en 04 därför att vi ville ej ha plasthjul som det blir på 05.
    Vändbart styre verkar också smidigt. Bebisen kommer i feb men skönt att ha vagnen klar.
    Lycka till

• isolita

vi har oxå beställt en sån. Kändes som den som passade oss bäst. Hoppas att den inte krånglar! men det är nog lugnt.

Svar på tråden Emmaljunga sittvagn med mjuklift...