• Norea

badrumsmatta från hemtex?

Nån som har den som finns i butikerna nu? Enfärgad i massor av olika färger. Just nu på 30 % rea. MEN den luddar nåt fruktansvärt, jag frågade i butiken om det, men expediten sa att det inte var så MÅNGA som reklamerat. Men tydligen har nån. Försvinner det efter ett tag? Efter tvätt?
    Sen undrar jag en annan sak, har just nu ikeas runda badrumsmattor, men efter ett antal tvättar har gummit smält på baksidan, och de klistrar fast på plastgolvet. Sedan får man skrapa bort klistert från golvet med kniv. Blir alla mattor så på gummit eller bara IKEA´s kanske?

• Svar på tråden badrumsmatta från hemtex?
  • Duckan74

Norea, vad gäller Hemtex vet jag inget, men jag har också Ikeas lilla runda och upptäckte att min fastnat i golvet. Fick skrubba som sjutton för att få bort klistret. Nu är ju den så billig så jag blev inte så förvånad. Den har ändå hållit i många tvättar för mig.

• Norea

mmm duckan. frågan är dock om en dyrare är bättre. Kan det vara så stor skillnad på gummit på det olika?

• Duckan74

Det vete katten! Jag har precis köpt en till Ikea-matta nu för hela 29:-. Hoppas den håller ett tag som den andra.

• Bubbelbarn

Har blivit så för oss med.
    Ikeas badrumsmatta är ingen höjdare!

• Duckan74

Fast Bubbelbarn, för det priset man betalar så håller de rätt bra ändå tycker jag.

• Stiarna

reklamera den i butiken, jag har sett ett fåtal som har luddat tidigare. undvik mattor med gummi under- ett tips bara...

• Norea

stiarna. alla mattorna i butiken luddar, det vet personalen själv.
    undvika gummi`? Är det utan sån halkar man ju bara runt väl?

Svar på tråden badrumsmatta från hemtex?