• Awsome

Givit bort en sak och givaren vill ha det tillbaka? Läs först...

En person ger bort en sak till mig. Jag har den i min ägo. 1,5 månad senare kommer personen i fråga och vill ha tillbaka den. Frågar: jag säger nej, personen blir sur. Kommer igen nästa dag och frågar och blir asförbannad när jag inte ger tillbaka den. Dessutom tjänar jag 13.000:-/mån och personen 50.000:-/mån. Jag menar på att denne är snål och har man givit bort något så har man väl? Prylen är gammal och skruttig, men jag använder den. Nu behöver personen "plötsligt" saken igen. Är lite kryptisk för att inte hänga ut puckot.

Ska jag lämna tillbaka eller behålla gåvan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-03 16:13:44:
    PS. Det råder inga tvivel från något håll att det var en gåva.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Givit bort en sak och givaren vill ha det tillbaka? Läs först...
  • Sarina och tony

Behåll....tycker inte att folk har rätt att ta tillbaka saker som de har gett...känner en sån person själv....blir såååå arg på sånt!

• Awsome

Motivera gärna varför ni tycker att jag ska lämna tillbaka gåvan?

• saraseal

jag är väldigt nyfiken på vad det är för sak...

• Johanna 87

den som ger och tar igen han är tjuvens bästa vän

• Awsome

Ett gammalt skrivbord... jag sålde ett annat jättefult jag hade tidigare, för att jag fick detta. Så ger jag tillbaka det så har jag inget...

• Filippinan

Har aldrig varit med om något liknande men om det var en vän så hade jag gett tillbaka saken.

You should go outside and be with the three-dimensional people
  • Awsome
    Filippinan skrev 2006-08-02 17:38:47 följande:
    Har aldrig varit med om något liknande men om det var en vän så hade jag gett tillbaka saken. You should go outside and be with the three-dimensional people
    Inte en vän.
  • Miramis 1980

Behålla, om du fick den så fick du den helt enkelt. Skillnad om hon sagt att du fick låna den ett tag...

Gravid i v. 34 med nr. 4
  • Ängel1982

ge tillbaks den och låt personen veta att den e fullkomligt dum i huvudet.

Nej naturligtvis ska du BEHÅLLA den. Du har ju fått den!!!!

Men jag e hemskans nyfiken på vad de e

• ming

Jag skulle behållt det, du har ju ändå fått det.

Så det så!
Svar på tråden Givit bort en sak och givaren vill ha det tillbaka? Läs först...