Hej hej,
Jag bor sedan sex år på Gran Canaria, och är just nu gravid i vecka 37. Under hela min graviditet har jag ätit yogurt som vanligt ( finns en speciellt rekommenderad : BIO ACTIVIA DANONE, som är riktigt god...) . Det man ska vara mer försiktig med, är däremot pålägg såsom skinkorna och chorizos etc... Serranoskinkan är inte rekommenderat pga toxoplasmosis.
Men som du skrev, här föds ju också barn hela tiden, och det är ingen fara med dem!! Jag tror helt enkelt att man får ta allt det här med en nypa salt och sunt förnuft... Se bara till att maten är riktigt genomlagad, så ska det inte vara någon fara. Och en gång om dagen ät en BIO ACTIVIA yogurt, så slipper du dessutom problem med magen..
Innehåller bifidus, som är bra för matsmältningen etc. Finns även en yogurtliknande dryck som heter ACTIMEL , som också har skyddande effekter på magen, och rekommenderas till gravida.
Hoppas att du med detta fick lite mer info. Om du har mer frågor, bara tassa in i min gästbok, så ska jag försöka hjälpa dig så gott det går...
Njut av graviditeten och semestern på Tenerife!!!
Hasta luego